שמורות טבע בצפון

שמורות הטבע בצפון הן אפשרות נפלאה ויפהפייה לטיול משפחות. השבילים המונגשים והמידע הרבה הופכים את הטיול לנוח ואטרקטיבי במיוחד למשפחה המטיילת

שמורות טבע בצפון

הצפון מהווה את הממלכה הבלתי מעורערת של שמורות הטבע היפות במדינה המשלבות בין צמחייה עשירה, אוצרות ארכיאולוגיים, אגמים צלולים או נחלים מפכפכים ונופים מרהיבים.
שמורות הטבע מאורגנות ומסודרות, נקיות ומטופחות ומאפשרות לכם לטייל בשיא הסטייל.
מלונות מטיילים שוכנים קרוב מאוד לשמורות הטבע הפופולאריות בזירה הצפונית. להנאתכם המלצות על שמורות טבע בצפון והיכן להתארח כאשר מעוניינים לטייל בשמורה.
שימו לב שהכניסה לשמורות בתשלום בימי ושעות הפעילות ומשתנים לעיתים לפי העונה וכן יש להירשם מראש לביקור בשמורות.


חוויה בין מפלים
ברוכים הבאים לשמורת נחל עיון באצבע הגליל, מרחק קצר ממלון מטיילים מטולה. כוכב העל של השמורה הוא מפל התנור הנישא לגובה של כ-30 מטרים והמפל שמזכיר במראהו שמלה ארוכה קיבל את שמו מתנורא של הגברות הלבנוניות.
באתר התיירותי תוכלו לראות כמובן גם את קניון נחל עיון ומפל עיון ומפל הטחנה, חצבים פורחים בעונה או הרדוף הנחלים המקשט את הסביבה. ניתן ליהנות משביל מונגש ומחניון יום לפיקניקים וגולת הכותרת – בריכות השכשוך שהמטיילים עם ילדים ישמחו מהתרעננות בהן.
שימו לב שיש מגוון נקודות תצפית מסנוורות כמו תצפית לעבר מפל הטחנה ומצפור לתצפית פנורמית לעבר מפל התנור. ישנו מסלול שאינו מעגלי שדורש הקפצת רכב לקצה המסלול וההליכה הצפויה לכם היא בסביבות שעה -שעה וחצי.

כשמפל וגשר נפגשים נוצר טיול מלהיב
מפל הבניאס עצמו הוא השחקן הראשי בסרט הטבע הזה ומימיו מתמזגים בבריכה יפה. אם יש מסלול אטרקטיבי, משפחתי ומפורסם שאסור להחמיץ בין שמורות טבע בצפון הרי הוא השביל התלוי בבניאס, שקרוב למלונות דפנה והוילג'.
שמורת נחל חרמון מרהיבה ביופייה והדרך האולטימטיבית לתצפת על המפל השוצף והעוצמתי היא מהשביל התלוי. זהו גשר עץ שנמשך לאורך 100 מטרים וממרפסת התצפית הנאה ורחבת הידיים תרגישו את נתזי המים, בריזה הפורעת את השיער ותחוו את נוכחותו של המפל הכי קרוב שאפשר. אם שקט סביבכם, האזינו לשאון המים והצטלמו סלפי משפחתי על רקע המפל.  

בעקבות עופות המים בשמורה שהפכה לאגדה
השמורה הטובה ביותר בארץ לצפות בנדידת הציפורים ולהתבונן בעופות המים והציפורים היא שמורת החולה – אטרקציה קרובה למלון מטיילים מלכיה בגליל העליון. זוהי שמורת הטבע הראשונה בישראל ובית גידול לח המפורסם במזרח התיכון.
מוזמנים לצאת לטיול משפחתי ולנווט כאוות נפשכם ברחבי השמורה ברגל או עם אופניים, לעלות על עגלה שנוסעת ברחבי השמורה. האגם המשוחזר הוא ביתם של עופות המים ומהגשר המרחף מתאפשרת תצפית נהדרת וקרובה על העופות. בשמורה מגדל תצפית בן 3 קומות לעבר הביצה והאגם ורוב הסיכויים שבמהלך הטיול שלכם בשמורה תפגשו בדרך גם ביחמורים ובתאואים שזהו ביתם. שלבו את הטיול בביקור במרכז המבקרים המציג בדרך אינטראקטיבית את ההיסטוריה של השמורה וכן את החי והצומח כולל סרטון תלת ממד.

מעל הביצה – ההנאה גדולה
מחפשים טיול עם עגלות או הליכה קלילה מבלי להתפשר על תפאורה עוצרת נשימה? בין שמורות טבע בצפון בולטת בנוכחותה שמורת עין אפק האהובה הקרובה למלונות גשר הזיו ואילון. בעין אפק גשר עץ מרחף וצף מעל מי הביצה שבאור הנכון מימיה נצבעים בגוון טורקיז מהפנט. חווית ההליכה על הגשר היא מרגשת במיוחד לכל המשפחה וניתן לפגוש בצבים, שפמנונים וכמובן ציפורים נודדות. אם תשמרו על השקט אולי אף תוכלו להבחין בנוטריות.
המסלול הוא של כשעה שעתיים במסלול מעגלי ובאתר עצמו גם טחנת קמח עתיקה ותל ארכיאולוגי ושלל פינות ייעודיות לפיקניק. מגג טחנת הקמח תוכלו להשקיף לעבר הרי הגליל העליון ולהתענג על הרגע.

נחל כזיב שלא מכזיב
פארק גורן הוא אחד הפארקים היפים והמגוונים בצפון ונחל כזיב הוא המקום להתרענן במיוחד בימים החמים, אך גם אם תגיעו בימים קרירים תיהנו בוודאי מהתצפית המסנוורת לעבר מבצר מונפורט ומפינות החמד לאורך הדרך. המסלול אינו קצר והוא נמשך כ-6 ק"מ כולל אפשרות למסלול מעגלי ארוך יותר של כ-9 ק"מ. אל תדלגו על עין טמיר, הנקבה הפנטסטית לשכשוך ותוכלו לקנח בפיקניק בחניון הזיתים. שלבו את הטיול עם אירוח במלונות מטיילים גשר הזיו או אילון.

הרפתקה בנקרות
מוזמנים לצאת למסע ברכבל התלול והקצר שיביא אתכם לנקרות הטבעיות והימיות שבשמורת הטבע ראש הנקרה. הגלים מכים בסלעים ומיצג אור קולי חצוב בסלע ירשים אתכם ביותר ויכניס אתכם לאווירה של אגדה עתיקה בעקבות היווצרותן של הנקרות המפוסלות תוצרת הטבע. אתר ראש הנקרה הוא אחת משמורות הטבע בצפון המוכרות והאהובות ביותר, וניתן אף לטייל בשמורת הטבע החופית, שמהווה מסלול טיול ייחודי וחוויתי שישאיר אתכם עם זיכרונות בלתי נשכחים.

המלונות שלנו