מקומות לטייל בצפון

הקסם הצפוני טומן בחובו מגוון אופציות מרעננות למטיילים בכל הרכב זוגי או משפחתי, מטיבי לכת או מי שמחפש טיולים קלילים במיוחד בימי הקורונה בהם עובדים, לומדים ובעצם עושים כמעט הכל מהבית, ההתרעננות הזו במקום פתוח שכולו טבע חשוב יותר מתמיד.

  • המלצות לימי טיול
  • טיולי חורף
  • טיולים
לתצוגת מפה

ניתן לבחור בין מסלולי טיול באזורים הרריים או בין נחלים מפכפכים, לשלב ביקור באתרי תיירות אטרקטיביים כמו ראש הנקרה ולקנח בטיול בעכו העתיקה.

אספנו עבורכם חמישה מקומות לטייל – היכון, הכן, לטייל!


מסע בנקרות

אי אפשר שלא להסתנוור ממראה גלי הים הפורצים לתוך הסדקים בסלע שיצרו מנהרה חצובה לאורך 200 מטרים המוליכה אתכם בין הנקרות. הפיסול האומנותי שיצר הטבע, הקולות והמראות שמשתנים מדי יום ומעונה לעונה, מייצרים ביחד חוויה מיוחדת. אל הנקרות מוליך רכבל קצר ותלול (שנחשב אגב לרכבל התלול ביותר בעולם) החושף נוף עוצר נשימה. במקום מתקיים גם מיצג אור קולי מרתק אודות תולדות האתר והנקרות. כדאי לשדרג את החוויה באמצעות השכרת אופניים או רכבים חשמליים ולנסוע לאורך הטיילת הקסומה בין שפני הסלע מול המפרצונים המסתוריים.


הרפתקאות בבניאס

אין כמו לחזות בזרימה בשמורת נחל חרמון – הבניאס. נחל חרמון בוקע למרגלות החרמון ובדרכו יוצר את מפל הבניאס המגיע לנחל דן ושניהם מתמזגים בהמשך עם הירדן. מעבר להליכה החווייתית בעוד טיפות המים יוצרות מקלחת רטובה למי שחפץ בכך, ניתן ליהנות על הגשר התלוי שמאפשר לנוע בסמוך למים השוצפים. אל תוותרו גם על מפגש עם מערת הבניאס, טחנת הקמח מטרוף ושרידים של מקדש שבנה המלך הורדוס. לאורך הנחלים צמחייה עשירה, גיאולוגיה ייחודית ותצפיות נוף מהפנטות מול המפל הגדול במדינה.


טיול בין מפלים

חובבי המפלים ישמחו לטייל גם בשמורת טבע נחל עיון הנושקת למושבה הציורית מטולה. השמורה היפהפייה כוללת ארבעה מפלים גדולים, המפורסם מבינם הוא מפל הטחנה שגולש לאורך קיר רחב המתנשא לגובה של 21 מטרים ושמו ניתן לו בשל הטחנה שנבנתה למרגלותיו. בשמורה תפגשו במפל מפורסם נוסף "מפל התנור" ומעבר לכך תיהנו מפריחה נפלאה באביב, נקודות תצפית, שולחנות פיקניק, מסלולי הליכה מרגשים (כולל שביל נגיש) ובריכות שכשוך.


הכינו בגד ים!

שמורת נחל שרך אחת השמורות האהובות והקרובות למלון מטיילים אילון היא שמורת נחל שרך, שכוללת מערה מפוסלת בזקיפים בה חיים בין החודשים נובמבר לאפריל עטלפים ולכן לא ניתן להיכנס אליה בתקופה זו. השמורה עצמה מציעה מסלולי הליכה הטובלים בחורש ים תיכוני בין מעיינות נובעים. ניתן לתפוס אתנחתא מרגיעה בחורשת אקליפטוס ובוודאי תראו בדרך גם את האנדרטה המפורסמת שהוקמה במקום לזכר הנופלים במערכות ישראל.


בעכו הקסומה

העיר עכו מציעה מסלולי טיול בניחוח אותנטי מול הים. מוזמנים לשוטט בעיר העתיקה, לגלות את השוק בססגוני והתוסס בו פועלות חומוסיות נהדרות, שלל דוכנים עם מזכרות יפות, הרים של ירקות ופירות. כדאי להמשיך משם לחמאם הטורקי (חמאם אל באשה) שנבנה בשנת 1975 ששימש כבית מרחץ בתקופה העותומנית ועבר שחזור יסודי. אל תוותרו גם על ביקור במנהרת הטמפלרים העתיקה הנמתחת מתחת לרובע פיזאני. זוהי מערה מוארת המספקת חוויה תת קרקעית מיוחדת. גם אולמות האבירים ההיסטוריים ייקחו אתכם למסע מרתק בין היכלים ענקיים ואולמות אומנותיים וניתן לפגוש בדרך גם בוטיקים של יוצרים מקומיים שמוכרים ממרכולתם.

מיקום