טיולים בגליל העליון

יש לנו חמש המלצות לימי כיף בנוסח גלילי! שלבו טיולים בגליל העליון
עם אירוח במלונות מטיילים הקרובים למסלולים המומלצים. היכון, הכן, יוצאים!

  • נגיש
  • מתאים לכלבים
  • מסלול מעגלי
  • המלצות לימי טיול
  • טיולי חורף
  • מסלולי הליכה
לתצוגת מפה

אי אפשר שלא להתאהב בגליל העליון הקסום ולא משנה מתי הגעתם לטייל, באיזה הרכב (משפחתי, רומנטי או עם חברים) ולאן פניכם מועדות, תמיד תגלו פינות חמד מרעננות, נופים מסנוורים, אטרקציות מיוחדות. טיולים בגליל העליון מזמנים שלל חוויות מרכיבה על סוסים דרך מסלולי הליכה לאורך הנחלים ועד פעילויות בהרים.

הנחל המסתורי במושבה הציורית

נתחיל את דרכנו בנחל ראש פינה. המושבה הציורית ששמרה על אופי של נינוח של פעם עם בתי האבן המקושטים, בתי הקפה האינטימיים וגני הנדיב הירוקים. ראש פינה היא גם מקום נפלא לטיול מרענן בנחל. אורכו של הנחל שלה כ-4 ק"מ ולאורכו נקודות תצפית ומעיינות שכשוך שעושים חשק לטבול רגליים. האזור עשיר בצמחייה, עצי תאנה וכרמי זיתים. הוא אומנם לא מסלול מעגלי אבל אפשר להתפצל לשני רכבים או לבצע אותו הלוך ושוב וליהנות מהאווירה הפסטורלית ומפיקניק על הדרך. עליכם להגיע לשביל 2270, כ-200 מטרים ממפגש הרחובות ברקת וספיר כדי להתחיל אותו.

לכו בעקבות הטבע

אם אתם משתוקקים לחוויה חושית במסגרת טיולים בגליל העליון, אל תוותרו על פארק החושים של שמורת נחל שניר. המקום היפהפה הוא גם לוקיישן נהדר להתנסות ולהפעיל את החושים ולאחר שתחלצו את נעליכם תוכלו לזחול כמו דורבן, לדלג בין שבבי עץ, לצלוח משטח בוץ ועוד חוויות מעניינות וכל זה באזור נפלא בו כמובן תוכלו לראות גם את החצבאני הזורם כל ימות השנה וליהנות ממראה מפלי המים השוצפים. כדי להגיע לשמורה עליכם לנסוע על כביש 99 לפי השילוט.

תל דן מחכה לכם

אין ספק שהיא אחת השמורות האהובות בגליל העליון – שמורת תל דן שמלבד פלגי המים הצלולים מציעה גם שרידים ארכיאולוגיים של דן העתיקה והצצה להיסטוריה בבית אוסישקין. הדן עצמו מאופיין בזרימה עזה ומרשימה ומכל עבר תמצאו פינות חמד לישיבה ובריכות מים צוננות לשכשוך. אל תפספסו את טחנת הקמח העתיקה ואת השביל המונגש במידה ואתם מחפשים מסלול הליכה נוח במיוחד. ההגעה לשמורה פשוטה להפליא: נוסעים על כביש 99 ותבחינו בשילוט סמוך לקיבוץ דן.

נסיעה בין ההרים

אין כמו לנסוע בדרך ההרים או לצעוד, אם אתם מחפשים הליכה אנרגטית וארוכה מול נופי הגליל העליון. דרך הרי נוף נפתלי היא בין דרכי הנוף המיוחדות בסביבה והיא נמשכת לאורך 13 ק"מ לאורכם תבחינו בעמק החולה והר החרמון. יש כאן חניון נהדר עם מעיין זורם וחורבות מתקופת הברונזה, עצי אלון עתיקים ופארק גיאולוגי. התחילו את המסע שלכם כאן ליד קיבוץ יפתח על פי השילוט לכיוון דרך נוף הרי נפתלי. המסלול אינו מעגלי אך שופע חניונים לעצירה.

הקטע המעגלי של הירדן ההררי

חשקה נפשכם במסלול מעגלי? לכו על הירדן ההררי! זהו מסלול של 3 שעות בסביבות 6 ק"מ ומתאים גם למשפחות, אפשר להאריך אותו יותר אם תרצו להפוך את המקום ליום טיול. מתחילים במצד עתרת ולאורך הדרך ילוו אתכם עצי אקליפטוס ותיהנו מבריכת טבילה נעימה וכן ממפגש עם גשר הדודות הגשר ההרוס המפורסם וכן טחנת הקמח. המסלול נהדר בכל ימות השנה ונפתח ומסתיים בגשר בנות יעקב.

מיקום