טיולים בגליל המערבי

הגליל המערבי הוא כמו תיבת הפתעות. ברגע שפותחים מגלים אינסוף אפשרויות. לא משנה כמה פעמים נסעתם למסע גילוי הגליל המערבי, הוא תמיד ירענן, יפתיע וירגש. תוכלו לבחור בין מסלולים למיטיבי לכת ובין מסלולים למשפחות, מסלולים לאורך הנחלים או מסלולים בעקבות שרידים ארכיאולוגיים וכולם מתובלים בנופים משגעים.

  • טיולים
  • מסלולי הליכה
לתצוגת מפה

אספנו ארבע המלצות על טיולים בגליל המערבי בסגנונות שונים. צאו לדרך.

אין קשת בשמיים? יש מערה

לא צריך הרבה דמיון על מנת לראות את הקשת הקסומה – המבנה הגיאולוגי הייחודי של מערת קשת בפארק אדמית. זו הייתה מערה קדומה, אבל עם הזמן – תנאי מזג האוויר וכדומה, התקרה קרסה והתוצאה היא מה שתראו היום: שער אדיר ממדים דרכו נשקפת התפאורה המרהיבה של הגליל המערבי במלוא הדרו. תוכלו להגיע לפארק אדמית המטופח, עשיר בעצים המצלים בימים החמים ופינות אתנחתא לפיקניק ולהמשיך במסלול הליכה פשוט למדי בנמשך עשרים דקות בלבד. חובבי האקסטרים יוכלו לבצע סנפלינג.


בחזרה לתקופה הביזנטית

הגליל המערבי שופע אוצרות ארכיאולוגיים. אחד האתרים המיוחדים היא חרבת צונאם המכונה גם "העיר האבודה". אלה הם שרידים שנותרו מהתקופה הביזנטית המתארים כיצד פעלה כאן בעבר עיר ענקית. היום תיהנו מהליכה בין ההריסות העטופים בחורש טבעי. מסביב פרות משוטטות. המשיכו בשביל לא מסומן שאורכו כ-10 דקות בלבד, תגלו את החפירות המספרות את סיפורה של העיר הנטושה. קשת אבן מיוחדת תקבל את פניכם וביצורים שאולי היו מחצבה או מאגר מים תת קרקעי. בכל מקרה, מדובר בתגלית מפתיעה ורק זהירות מבורות המים לאורך הדרך.


בהליכה או בדיווש-  אתם בוחרים

מסלול נוח להליכה או לרכיבה על אופניים הוא מסלול נחל נעמן – נחל איתן מקסים. קק"ל השקיעה בסביבת הנחל ויצרה גם חורשת אקליפטוס לפיקניקים וגם גשרים מעל הנחל שיאפשרו לכם ליהנות מנקודות תצפית שונות. לאורך הנחל תיהנו ממראה הצבים, דגים כמו לבנון הירקון וצמחיית נחלים עשירה. הילדים יבלו בוודאי במתקן השעשועים הסמוך לחורשה. היופי של המסלול הוא שהוא נגיש לבעלי מוגבלויות ולעגלות ילדים כך שתוכלו לטייל בנוחות.


הרפתקה בנחל

נחל כזיב הוא אחד הנחלים האהובים בגליל המערבי והגדול מבין נחליו גם באורך וגם בשטח אגן הניקוז שלו. יש הרבה נקודות תצפית לאורך הנחל לעבר מבצר המונפורט ומסלול שעובר במים לכל מי שאוהב לטבול רגליים. אחד המוקדים האהובים בנחל הוא מעיין עין טמיר – נקבת מים צרה ומפתיעה. מחנים את הרכב ליד תנחת השאיבה של מקורות וממשיכים עד אפיק נחל כזיב ועין זיו. המסלול הוא כ-2.5 קילומטרים עד הנקבה הקסומה, ההליכה היא כל פעם למטייל אחד, רצוי להצטייד בפנסי ראש ובכל מקרה, תיהנו לכם מ-30 מטרים של יופי טבעי.

הגליל המערבי טומן בחובו עוד הרבה מאוד מסלולי טיול. מוזמנים להתארח במלונות מטיילים וליהנות ממגוון טיולים בגליל המערבי בסמוך למלונות!

מיקום