יום טיול בגשר הזיו

ברוכים הבאים לישוב היהודי הגדול ביותר במטה אשר – גשר הזיו! כאן תיהנו מחופשה שמשלבת היסטוריה, טבע ויצירה. מטה אשר הוא אחד האיזורים היפים בצפון הארץ. בתנ"ך היה זה מקום מושבו של שבט אשר והאזור כולו עשיר בהיסטוריה עתיקה ולא כל כך עתיקה. בנוסף ניתן למצוא באזור קולינריה גלילית ועולמית ואת אחת מרצועת החוף הכי מיוחדות בארץ.

ברוכים הבאים לישוב היהודי הגדול ביותר במטה אשר – גשר הזיו! כאן תיהנו מחופשה שמשלבת היסטוריה, טבע ויצירה. במרכז הקיבוץ נמצא גם מלון מטיילים גשר הזיו, השוכן בסמוך לבריכה, למגרשי הספורט ולמתנ"ס.

מטה אשר הוא אחד האיזורים היפים בצפון הארץ. בתנ"ך היה זה מקום מושבו של שבט אשר והאזור כולו עשיר בהיסטוריה עתיקה ולא כל כך עתיקה. בנוסף ניתן למצוא באזור קולינריה גלילית ועולמית ואת אחת מרצועת החוף הכי מיוחדות בארץ.

מתחם סדנאות אומנים

בקיבוץ גשר הזיו, הוסב מבנה אשר היה בעבר לול, לשורת סדנאות אומנים ויקב בוטיק "אכזיב". הסדנאות כוללות תחומי אמנות מגוונים כמו ציור, תחריט, פיסול, קרמיקה, חרש ברזל ועוד. במקום שוררת אווירה מיוחדת: אמנים מסבירי פנים מספרים על עבודתם, יוצרים במקום לעיני המבקרים, עורכים הפעלות וסדנאות חד פעמיות לילדים, משפחות וקבוצות והכל על רקע נוף גלילי פסטוראלי. לכל אמן גלריה במקום וניתן לבקר בה ולרכוש יצירות (ללא פערי תיווך). סדנאות האמנים הינן מקום שנעים מאד לערוך בו אתנחתא אמנותית – תרבותית, רגועה ונעימה.

יקב אכזיב

בקצה מתחם האומנים ממוקם יקב "אכזיב", שהינו יקב בוטיק משפחתי שהוקם בשנת 2005  על ידי הצייר והיינן מרק גוברמן. מייצר יינות איכותיים מענבי קברנה סוביניון, מרלו ושיראז. מקור הענבים במושב ספסופה , כרם בן זימרה ורמות נפתלי. הענבים גדלים בתנאי אקלים אופטימליים ונבצרים ידנית .תהליך עשית היין הוא קפדני ואישי החל מבציר ידני, יישון בחביות עץ אלון צרפתיות ועד לביקבוק. ביקב תוכלו ליהנות ממגוון פעילויות: טעימות יין, סדנאת טעימת יין, סיור והסברים מעולם היין  והכל באווירה כפרית ופסטורלית.  בנוסף תוכלו ליהנות מגלריית תמונות מעניינת ביקב.

לחם טנא

אחרי שספגתם אומנות, מוזמנים לעצור לקפה משובח בלחם טנא – מאפייה ובית קפה המציעה מגוון לחמי מחמצת, מאפים בעבודת יד וקפה איכותי, באווירה כפרית.

פרליטה

ולקינוח, מוזמנים לפרליטה – מתוקים ומלוחים מהטבע באהבה. פרלינים וממרחים טבעונים, בריאים וחלומיים. האהבה לשוקולד והבנת חשיבות הבריאות, הובילה את ריטה לרצון לתת לילדים שלה שוקולד בריא מבלי להתפשר על הטעם ואף להפליג עם הטעם למחוזות חדשים והולידה את מוצרי "פרליטה" – מעל 100 מוצרי פרליטה: פרלינים, ממרחים , גלידות, חטיפי בריאות, מיצים ושיקיים בהתאמה אישית. טבעוניים ( ללא חלב \ לקטוז ),  כשרים פרווה, אורגניים, מסוכר פרי בלבד, בטעמים חלומיים פרי הפיתוח והיצירה של ריטה פרנסיס. אז אם אתם רוצים ליהנות מחוויית טעמים חלומיים וגם לשמור על המשקל ועל בריאות הגוף, אם אתם רוצים ליהנות מסדנא חווייתית – ממנה תצאו עם כלים פרקטיים ופשוטים להכנת תבשילים ומתוקים חלומיים ובריאים

גן לאומי אכזיב

זהו אתר עתיקות ובו חוף רחצה נאה במיוחד.  בתחום הגן הלאומי שכנה עיר נמל קדומה. בתקופת מלכי ישראל השתלטו הפיניקים על האזור. הם פיתחו את נמל אכזיב, ששימש להם בסיס חשוב במסעות המסחר הימיים שלהם.

הסולטן הממלוכי בייברס כבש את אכזיב, כנראה בשנת 1271. מאז ישב כאן כפר קטן בשם א-זיב, ששמו שמר על צליל השם של היישוב הקדום. רוב השרידים שנראים כיום בשטח נותרו מן הכפר הערבי הנטוש א-זיב ומהמבצר הצלבני שהיה כאן.

חוף אכזיב, יד לי"ד ואנדרטת העפלה

נצא מהגן הלאומי ונמשיך צפונה אל שפך נחל כזיב. מפרצי ים כחולים ונקרות סלע, רכסי כורכר וצמחים נדירים, אתרי הטלה של צבי ים, וחוף רחצה בברכות ים – כל אלה מחכים לכם בחוף אכזיב. ייחודיותו של חוף אכזיב היא בהיעדרו של החול כמעט לגמרי ובמקומו אנו מוצאים את טבלאות הגידוד אשר נוצרו מבלייה של רכסי הכורכר כתוצאה מהמגע עם מי הים.

לאורך קו החוף נמצאת גם אנדרטת ההעפלה. פסל אשר הוקם על ידי יחיאל שמי מקיבוץ כברי משברי אוניות מעפילים שנמשו מנמל חיפה.

בסמוך, ניתן למצוא את אנדרטת יד לי"ד – אנדרטה לזכרם של הלוחמים שנפלו אל מותם בארועי "ליל הגשרים". תנועת המרי העברי מחליטה על הפעולה הנרחבת ביותר שנודעת בשם "ליל הגשרים". הם מחליטים לפוצץ 11 גשרים המחברים את א"י עם הארצות הסובבות אותה. שניים מהגשרים האלה היו ממש כאן בחוף אכזיב. בלילה שבין ה-16 ל-17 ביוני 1946 יצאו הלוחמים לפיצוץ הגשרים מעל נחל כזיב. אך בשונה משאר הפיצוצים ברחבי הארץ אשר בוצעו בהצלחה, הרי שכאן הסתבכו העניינים. הלוחמים, הצליחו להגיע בסמוך לגשר אך זוהו על ידי השומרים הערביים. אש תופת נפתחה לעברם והלוחמים רצו לעבר הגשר על מנת לפוצצו אך כדור נותב של האויב פגע באפוד עם חומר הנפץ שעל גופו של אחד הלוחמים ופיצוץ אדיר הרעיד את האזור כולו. 13 לוחמים נהרגו בפיצוץ. בשנת 1968 הועברו הלוחמים לקבורה במקום נפילתם בקבר אחים על יד האנדרטה.

ממש מעבר לכביש ניתן לעצור להתרעננות טעימה ב'תושה בייקרי' – קונדיטוריה ובית קפה מול הים. המקום מעוצב באקלקטיות נעימה באוויר הפתוח עם אווירה נעימה. ניתן לשבת במקום ולהזמין ממגוון המטעמים בתפריט- מאפים ומוצרי קונדיטוריה -עוגות שמרים, עוגות בחושות, עוגות שוקולד וגבינה, מוסים, קרואסונים, עוגיות ועוד לצד קפה טעים ואיכותי, מגוון מנות ביניים מירקות טריים ושונים תוצרת האזור ומוצרי מעדניה שניתן לקנות הביתה או כמתנה בשילוב יין משובח ו/או פרחים.

אתר הנקרות – ראש הנקרה

במרחק נסיעה קצר משם, במעלה ההר, נגיע לאתר ראש הנקרה. כבר בחניה נשקף הנוף הקסום של רצועת חוף הים מהיפים בארץ, חופי אכזיב.  נרד לאורכו של דק עץ נגיש כשהנוף מלווה אותנו לאורך כל הדק. אל האתר מגיעים דרך רכבל (הקצר בעולם!) ושם מתגלה תופעת טבע ייחודית. לאורך אלפי שנים הים כירסם את המסלעה של סולם צור שנפגשת בדיוק בנקודה הזאת עם הים – כך נוצרו הנקרות שאת יופין צריך לראות כדי להבין את עוצמתם. באתר נמצאים גם פסי הרכבת והמנהרה של הרכבת הבריטית שפעלה בין השנים 1943-1948, אשר הופצצו בליל הגשרים על ידי חטיבת כרמלי.

אם תרצו, בדרך יש גם מגוון של מרכזי מבקרים שניתן לעצור בהם: יקבים ומזקקה, מגוון אומנים וסדנאות יצירה ועוד. לצד אטרקציות כגון: צניחה חופשית, טיולי רייזרים וג'יפים, שייט בסירות טורנדו, צלילה, מתחמי אקסטרים ועוד.

מסעדות מומלצות בקרבת מקום ניתן למצוא את

מסעדת הצוק בנקרות – בין שמיים למים שוכנת מסעדת הצוק – מסעדת שף כשרה בראש הנקרה. המסעדה מאפשרת למבלים ליהנות מכל הטוב שלטבע יש להציע, בתוך הצלחת ומחוצה לה. החלונות הפנורמיים בחלל המזמין צופים למראות הגלים, ומשתלבים בהרמוניה עם חוויה קולינארית ייחודית מסוגה. הנאות הטעם של המסעדה מבוססות על תפריט שף כשר, הכולל מטעמים מוקפדים מהמטבח הים תיכוני: ממנות בבשרים מגרות ועד אוצרות ימיים טריים.

מסעדת 300 גרם בבצתמסעדת שף בשרית כשרה השוכנת בבקתה אותנטית בפינה קסומה, המשקיפה על מטעי בננות, אסם, טרקטורים, עצים ונוף גלילי עוצר נשימה, המציעה חוויה קולינרית בלתי נשכחת. המסעדה והאזור משדרים יופי לא מעובד, פשטות ורוגע באווירת ארץ ישראל היפה. המסעדה מגישה אוכל טבעוני, אוכל צמחוני ובשרים.

מלונות קרובים

מבצעי החודש