יום טיול בקיבוץ אילון

ברוכים הבאים לאילון, קיבוץ בגליל המערבי. כאן תיהנו מחופשה שמשלבת היסטוריה, טבע, תרבות וטעם. הקיבוץ הוקם בשנת 1938 במסגרת חומה ומגדל. בסמוך לקיבוץ ממוקמים האתרים יער גורן, מצודת המונפורט, פארק אדמית, מערת קשת ושמורת נחל בצת.

ברוכים הבאים לאילון, קיבוץ בגליל המערבי. כאן תיהנו מחופשה שמשלבת היסטוריה, טבע, תרבות וטעם. כאן גם תוכלו להתארח במלון מטיילים אילון השוכן בלב כל האטרקציות.

הקיבוץ הוקם בשנת 1938 במסגרת חומה ומגדל. בסמוך לקיבוץ ממוקמים האתרים פארק גורן, מצודת המונפורט, פארק אדמית, מערת קשת ושמורת נחל בצת.

פארק אדמית, מערת קשת ואנדרטה

נפתח את הטיול במסלול הליכה קצר ונגיש בפארק אדמית . האזור מאופיין בנוף פראי של מצוקי נחל בצת ונחת נמר. במרומי הגליל המערבי, מסלול קליל מוביל לתופעה גיאולוגית יפה זו אשר נמצאת על רכס אדמית, ולתצפית חובקת יער וים.

מרחבת החניה, יורד שביל סלול ונגיש, עביר לעגלות נכים ולעגלות ילדים. במרחק כמה פסיעות ניצבת מימין לשביל פרגולת עץ נאה, המציינת את מקומו של המצפור על שם אלדד רגב ואודי גולדוואסר, שנחטפו ביולי 2006 בידי לוחמי ארגון חזבאללה. התקרית, שבה נהרגו עוד שלושה חיילי צה"ל, הייתה האירוע שהצית את מלחמת לבנון השנייה.

השביל ממשיך להתעקל במורד עוד כ-200 מטר ומגיע למצפור טופז, המנציח את זכרה של טופז אבן-חן קליין, שנספתה בשרפה הגדולה שהשתוללה בכרמל בדצמבר 2010. כ-150 מטר במורד השביל הסלול נמצאת מערת קשת בין שמיים לארץ תלויה לה קשת סלע גדולה על פני תהום עמוקה. הכינוי "מערה" ניתן למקום רק משום שלא נמצא לו תיאור הולם יותר. תוכלו למצוא כאן, במקום שבו שכנה מערה רגילה לכל דבר, תהום עמוקה ורק רצועה צרה של סלע מרחפת באוויר בדמות קשת. אפשר לחזור לנקודת המוצא בשביל הנגיש, אך גם בדרך אחרת. הולכים מהמערה מזרחה על שפת המצוק, בעקבות סימון השבילים האדום. אחרי כ-200 מטר מגיעים למצפור אמיר, המוקדש לזכרו של סא"ל אמיר מיטל, מפקד סיירת גולני, שנהרג בדצמבר 1988 בפשיטה על יעדי מחבלים בלבנון. למרגלות המצפור עובר ערוץ נחל בצת, החוצה את בקעת שפע הפורייה. עתה, כל שנותר לעשות הוא להמשיך מעט בשביל המסומן אדום ולהיפרד ממנו בעקבותיו של סימון קק"ל ירוק, המפנה שמאלה לרחבת החניה שממנה התחיל המסלול.

מתחם עסקים קיבוץ אילון

הפסקה לאוכל, נשנושים והתרעננות תוכלו לעשות בקיבוץ אילון. במתחם עסקים תמצאו: בית קפה וקונדיטוריית בוטיק 'מיקה' שמציעה גם גלידה ביתית, חומוס אבו ברי – חומוסיה טעימה ומפנקת, ביסטרו 899, פיצה דארצ'ה, סושי רן ועוד.

קשת אילון

בתוך הקיבוץ תוכלו למצוא גם את מרכז מוזיקה לכלי קשת 'קשת אילון'. מרכז המוזיקה הוקם בשנת 1990 במטרה לטפח נגני כלי קשת צעירים מישראל ומרחבי העולם ולקדמם. הפעילויות המוסיקליות של המרכז המיועדות לנגנים ברמה הגבוהה ביותר הפכו כבר לשם דבר בעולם המוזיקה ומושכות מדי שנה עשרות מטובי הנגנים הצעירים של ימינו. רבים מבוגרי המרכז המשיכו לקריירת סולו מפוארת, זוכים בתחרויות החשובות בעולם, משמשים נגנים ראשיים בתזמורות מובילות ומהווים שגרירים של רצון טוב לגליל המערבי ולישראל כולה.  המרכז עורך סדרת קונצרטים במהלך השנה. הסדרה – “קשת של צלילים” כוללת כ-9-10 קונצרטים. הסדרה מציעה קשת מגוונת של יצירות הכוללות בעיקר הרכבים של מוסיקה קלאסית, כלית וקולית, מוסיקת עולם וזמר עברי, בביצוע האמנים הטובים ביותר בתחומם.

נחל בצת

עוד בהמשך השביל, תוכלו לצאת לטיול רגלי המתאים לכל המשפחה אל נחל בצת (בערבית: וָאדִי כַּרְכָּרָה). הנחל נכנס לשטח מדינת ישראל מלבנון בין היישובים שתולה לזרעית, ונשפך לים בקרבת ראש הנקרה. ערוץ הנחל עובר בקרבת היישובים שומרה, עראמשה, אילון, אדמית, יערה, מצובה, שלומי ובצת. שטח אגן הניקוז של הנחל כ-60 קמ"ר והוא מנקז גם את הנחלים שרך, גליל, נמר, חניתה, ומצובה. הנחל הוא יפיפה ושופע בצמחיה יפיפה. הוא מאפשר הרבה עצירות מקסימות לצד הנחל. הנחל הינו נחל אכזב בתחילתו עד שמגיעים לעינות כרכרה. כיום המים מגיעים בצינור מחברת מקורות ויש זרימה טובה היוצרת מפלונים ובריכות קטנות. החזרה מהנחל היא בעליה מתונה, אך מדובר בעליה של כ- 15-20 דקות.

קירות מדברים

את הסיור נסיים במתחם קירות מדברים בשתולה. "קירות מדברים" הם ציורי גרפיטי נפלאים על חומת גבול במושב שתולה. זהו פרויקט מעורר השראה בו בעקבות יוזמה מקומית והתגייסות של אמני גרפיטי מובילים מהעולם הפכו קיר בטון מכוער ומאיים ליצירת אומנות צבעונית ומרתקת שמושכת למקום אלפי מבקרים והפכה את שתולה והאזור לאטרקציה תיירותית.

8 אמני גרפיטי מהשורה הראשונה בעולם, שאליהם הצטרפו עוד מספר אמנים ישראלים בולטים, הפכו את גדר הבטונדות האפורה ליצירת אומנות מרהיבה, צבעונית ומלאת הבעה ורגש. כך נולד גם השם הנפלא "קירות מדברים" -ציורי הענק (כ-10 מטר רוחבם) כוללים מגוון רחב מאוד של דימויים, רעיונות וסגנונות.

בנוסף לציורים בסמוך לשתולה, ציירו חלק מהציירים פרחים רבים על הקיר שהוצב אל מול נקודת החטיפה של רגב וגולדווסר (ומקום נפילתם של בנין, נזאל ותורג'מן), שנמצאת כקילומטר מערבה משתולה. מיני הפרחים המצוירים שם מופנים לכל חלקי הארץ כמו מקורם של הנופלים.

אם תרצו, בדרך יש גם מגוון של מרכזי מבקרים שניתן לעצור בהם: יקבים ומזקקה, מגוון אומנים וסדנאות יצירה ועוד. לצד אטרקציות כגון: צניחה חופשית, טיולי רייזרים וג'יפים, שייט בסירות טורנדו, צלילה, מתחמי אקסטרים ועוד.

מלונות קרובים

מבצעי החודש