מעיינות סודיים בצפון

הצפון שופע מעיינות אך ביום שבת חם, איפה תוכלו למצוא את המעיינות הסודיים בצפון שתוכלו לבלות בהם לבד?
מעיינות סודיים בצפון

יצאת לטייל ביום שבת חמים ורצית ליהנות מטבילה במעיין מבלי לפגוש את כל עם ישראל… כל המעיינות והנחלים המוכרים כבר ודאי מוצפים ועמוסים, אז איפה נמצאים המעיינות הסודיים בצפון?


הנה כמה מהמעיינות המומלצים והפחות מוכרים, שיש סיכוי טוב שתטבלו בהם לבד כשתצאו לטייל

עמק הנהר הנעלם – נחל קורן

כחצי קילומטר מצפון לקיבוץ הגושרים נובע עין קורן שממנו זורם נחל קורן, נחל איתן באורך כ-6 ק"מ עמק החולה ומהווה אחד ממקורות נהר הירדן. חלק ממי המעיין משמשים להשקיה ולשתייה, ועודפיהם זורמים בנחל. נחל קורן זורם בין קירות זקופים של נטף נחלים (טרוורטין), ועל גדותיו גדלים עצי צפצפה, ערבה, תאנה, תות, אקליפטוס ואלון התבור. תחילת המסלול בחניית מלון הגושרים, השביל עובר דרך תחנת קמח עתיקה שליד בית העלמין של הקיבוץ , עוברים על פני שרידי ארמון עותמני, ומשם יורדים אל תוך סבך נהדר של צמחיה ומים זורמים, וממשיך במעלה הזרימה בתוך הסבך הכולל שבטבטים – צמחים הייחודיים למקום. במסלול בריכת שכשוכים קטנה, תחנת חשמל הדרואולוגית ותצפית אמת המים. המסלול מעגלי ובחלקו מותאם לעגלות.
אורך המסלול כ1.5 קילומטר. זמן ההליכה- 40 דק'.
כמובן שמרו על המקום נקי ואל תגלו לאף אחד שאתם בדרך לשם, זה הסוד הקטן שלנו!

עין תאו / עין ג'חאולה

עין תאו הוא מעיין קסום ויפה היוצר בריכה עגולה למרגלות הרי נפתלי. אל בריכת השמורה לא ניתן להיכנס מאחר והיא נחשבת שמורת טבע בה גדלים מיני דגים ודו חיים ייחודיים, אך לידה יש מתקן לשאיבת מים ובצמוד אליו יש בריכה, אליה זורמים מי המעיין ואליה ניתן להיכנס.

דרכי הגעה: שימו בwaze עין תאו, הwaze יוביל אתכם לפנייה לכביש צר ומקביל לכביש 90 לכיוון צפון, בסמוך לצומת כח שבגליל העליון.
המשיכו בו ישר כמה מאות מטרים עד שתגיעו לחניית כורכר גדולה מצד ימין. החנו את הרכב והיכנסו בשביל לכיוון מזרח. לכו בשביל הסבוך עד לפנייה ימינה, פנו והמשיכו עם השביל עד התפצלות שמאל, פנו ומימינכם תראו עץ אקליפטוס גדול עברו אותו ופנו שמאלה בשביל עפר.
המשיכו עם השביל לכיוון מתקן השאיבה ותגלו את בריכת המעיין. הבריכה מוצלת ומוקפת בצמחיית מים כמו עצי תאנה וגומא הפפירוס. תוכלו לחפש בדרך פטל קדוש בעונה, קטפו ואכלו רק את הפירות השחורים – הם הבשלים.

עין הדייג

המעיין הקסום והצלול הזה מתחבא ליד יסוד המעלה, לא רחוק משמורת החולה. על צד הדרך אין לנחש איזה מעיין מזמין מסתתר מאחורי הצמחייה העשירה, אך משתעברו דרך הגדר ותחצו את השביל המוביל אל המעיין, תגלו עין כחולה וצלולה, מוצלת שמסביבה גם שטחי מרבץ המתאימים מאוד לפרוש מחצלת וליהנות מפקל קפה ושכשוך במי המעיין.

כדי להגיע כתבו בwaze עין הדייג.

נבי יהודה

הבניאס מזמין להכנס ולהתרענן במימיו לכל אורכו, כאן בשביל הגישה המוביל לאתר נבי יהודה, תמצאו מספר רב של כניסות מרעננות, כל כניסה מהווה חלק ממעיינות סודיים בצפון, כל אחת מהווה ג'ונגל הרפתקני ומיוחד. כתבו בwaze נבי יהודה ולאחר שתפנו לשביל הגישה תתחילו לנסוע בדרך עפר כשלשמאלכם הבניאס, כל כמה עשרות מטרים ישנה ירידה אל הנחל, כך שגם אם הגעתם לכניסה מעט עמוסה, ניתן להתקדם לכניסה הבאה ולמצוא את הפינה שתהיה רק שלכם!

האגם הנסתר בגעתון

לעוברים ולנוסעים ליד געתון אין מושג מה מסתתר מעבר לכביש במעלה הגבעה…
שנים של עבודות במחצבה גילו את הנביעה המרשימה שיצרה את האגם הנסתר בגעתון. למרות שבמקום אין כלל צל, האגם מהווה אטרקציה מרעננת במיוחד ואם תגיעו לכאן מוקדם אתם עשויים למצוא את עצמכם לבד ולשחות במי האגם המרעננים. שימו לב כי המים עמוקים ואין שירותי הצלה במקום.

כדי להגיע בקלות, ניתן לכתוב בwaze האגם הנסתר – יחיעם. למגיעים מצומת כברי – פנו ימינה לכיוון געתון, יחיעם. המשיכו כמה מאות מטרים בכביש עד לירידה בה יש פנייה שמאלה לדרך עפר. פנו והחנו בחניון כורכר הנמצא ישר אחרי הפנייה. מול הפנייה במעלה הגבעה, עלו בשביל העולה וממנו המשיכו ללכת בשביל כורכר על קצה הגבעה, לאחר 10 דק' הליכה השביל יתעקל וירד לכיוון האגם. כבר מלמעלה תוכלו לראות את האגם מבצבץ ואם תלכו בשקט תוכלו לראות שפני סלע משתזפים על הסלעים.

רשת מלונות מטיילים מציעה לכם נבחרת של מלונות בצפון הסמוכים למסלולי הטיול, המעיינות הסודיים בצפון, אתרי האטרקציות והאקשן הבולטים בגליל המערבי ובגליל העליון כולל ארוחת בוקר ישראלית עשירה המוגשת בסגנון בופה וחדרי אירוח נעימים עטופים בירוק.

המלונות שלנו