ריטריט - חופשה לנפש

רוצה לשכוח לרגע מהכל, להתחבר לעצמך ולהירגע בטבע? יש מגוון ריטריטים בארץ שיכולים לספק את הניתוק המושלם. בין אם חיפשת ריטריט בצפון או לינה במדבר - הנה כל מה שצריך לדעת
ריטריט במלונות מטיילים

ריטריט

אחת המטרות הבולטות של חופשה היא התרעננות וטעינת מצברים, אך לא כל החופשות מרגיעות באותה מידה. ריטריט הוא נופש שמאפשר לך, לפחות למשך כמה ימים, לשים את עצמך ואת הנפש שלך במקום הראשון.

מה זה ריטריט ומה עושים שם?

ריטריט מעניק לך זמן יקר להכיר את עצמך מחדש. זוהי חופשה שנהוג לצאת אליה סולו, אך אפשר גם עם חבר/ה בן/ת זוג או קבוצה. ריטריט כולל לינה בטבע ושורה של סדנאות בנושא מסוים כמו יוגה, מדיטציה או ניקוי רעלים.
יציאה לריטריט מאפשרת לברוח מהלחץ של חיי היומיום ולהתמקד בצרכים שלך, הגופניים והנפשיים כאחד.
תחת הנחייתם של מדריכים מומחים בתחומם, ריטריטים נותנים הזדמנות ללמוד ולאמץ שיטות חיים בריאות יותר, להביט למציאות בעיניים לחבק את הטבע ולתת לו לחבק בחזרה. ברשת מלונות מטיילים כל מלון עטוף בטבע ויכול לספק את המיקום המדויק לחוויה של התחברות לגוף ולנפש.

אילו סוגי ריטריטים קיימים?

  • ריטריט יוגה – חופשת בריאות שמפעילה את הגוף והנפש. יוגה, מבחינה פילוסופית, עוסקת בהשגת שחרור ובהתאחדות עם היקום. לכן, אם הרגשת בסיכסוך עם העולם או מעט תקיעות, זו יכולה להיות הבחירה המושלמת עבורך. במקרים רבים, ריטריטים כאלה כוללים גם ניתוק מטכנולוגיה, שיעורי תזונה וקורסים על הפילוסופיה של יוגה.
  • ריטריט מדיטציה – ישנם סוגים שונים כמו ריטריט מיינדפולנס או ויפאסנה. כך או כך, מדיטציה היא דרך מעולה לטהר את הנפש ולהשיב לעצמך את השלווה הפנימית. לפעמים החיים קצת קדחתניים ורועשים מדי, ותרגול מדיטציה מאפשר לכבות את המוח, לשכוח מלחצים ומחשבות.
  • ריטריט רוחני – אם ברצונך להרחיב את האופקים הרוחניים שלך ולחוות דרך חיים חדשה, זו אפשרות מצוינת בשבילך. "רוחני" יכול להיות בודהיזם, ניו אייג' וכו'.
  • ריטריט זוגי – אם מערכת היחסים שלך נמצאת כרגע בתקופה קשה, חופשת טיפול זוגי עשויה להיות הפתרון. אם הקשר שלכם במצב טוב, ריטריט יכול לשפר אותו אפילו יותר. זו הזדמנות לחזק את החיבור הזוגי, ליהנות מזמן איכות הרחק מהחיים הרגילים ולאהוב ללא גבולות.
  • ריטריט ניקוי רעלים – רעלים בגוף גורמים לבעיות בריאותיות, לרבות מחלות פיזיות ומצבים נפשיים כמו מתח וחרדה. אחת הדרכים הטובות ביותר להיפטר מהם היא באמצעות גמילה, והמקום הטוב ביותר לעשות זאת הוא ריטריט ייעודי. קיימות אסטרטגיות שונות, ולרוב ריטריטים משלבים סוגים שונים של דיאטות עם שיעורי התעמלות כמו יוגה ופילאטיס.
  • ריטריט ספא – מי אמר שחייבים לעבוד קשה? יש גם ריטריטים ששמים דגש על פינוק מוחלט. בין העיסויים לטיפולי הפנים, הלחץ שלך פשוט יתפוגג, וגם היתרונות הבריאותיים משמעותיים.

איך בוחרים ריטריט שמתאים לך?

אחרי שהחלטת על סוג הריטריט שעונה בצורה הכי טובה על הצרכים שלך, חשוב לוודא שהזמנת חופשה שמתאימה לרמת הניסיון שלך בתחום. מעבר לזה, יש עוד כמה דברים שצריך לקחת בחשבון לפני קבלת החלטה סופית:

  • מיקום – ריטריט בצפון או ריטריט במדבר? מיקום הריטריט הוא פקטור קריטי. השקט של המדבר והשטחים הירוקים בצפון שניהם נפלאים, אך מרגישים ונראים אחרת. זה הזמן לבחור איזה נוף מועדף עליך וכמה רחוק מהבית יתאים לך לנסוע.
  • אורך – סופ"ש ריטריט או חופשה ארוכה יותר? אפילו ימים בודדים של בריחה אמיתית עשויים לעשות הבדל גדול, אך לעיתים בכל זאת נדרש טיפול עצמי ארוך יותר. כמובן שאורך הריטריט שתבחרו תלוי גם בזמן הפנוי ובתקציב שלך.
  • תזמון – מזג האוויר משתנה בהתאם לעונת השנה ולמיקום, ועשוי לשנות לך את התוכניות. צריך לקחת בחשבון את העיתוי הטוב ביותר עבור אירוח מדברי או אירוח כפרי בצפון הארץ.  
  • לבד או ביחד – כבר דיברנו על האפשרות לצאת בזוג, ויש גם ריטריטים לקבוצות (מיד נרחיב), אך מה לגבי נופש עם חבר/ה? בחירה באפשרות הזו, אולי תאפשר להוזיל את הריטריט באמצעות לינה משותפת והנחות, וחשוב מכך, להתקרב לאדם השני יותר מאי פעם. עם זאת, זה מחייב לבחור ריטריט שמתאים לשניכם וייתכן שתתקשו להכיר אנשים חדשים. גם אם זה מפחיד אותך, כדאי לשקול לצאת לבד ולהכיר חלקים שונים בעצמך שכלל לא ידעת על קיומם.
  • מארגנים – חשוב מאוד לדעת מראש מי מובילים את הריטריט ומה הרקע שלהם. האם יש להם הכשרה או ניסיון רלוונטי לסדנאות? האם ניתן לסמוך על האנרגיות שלהם? מומלץ לקרוא עליהם באתר הריטריט, ברשתות החברתיות וכו'.
  • פרטים – התזונה שלך טבעונית, צמחונית או מתבססת רק על מזון ללא גלוטן? כדאי לבדוק מראש את האפשרויות הזמינות בריטריט. מומלץ גם להציץ בלוח הזמנים ולגלות מה מתוכנן. האם מתאים לך להתעורר לשיחות פתיחה ב-7 בבוקר או שברצונך לישון עד מאוחר? מדבר אליך לו"ז מובנה או להצטרף בנחת לסדנאות ושיעורים כאוות נפשך?
  • תקציב – כדאי לוודא כי הריטריט שבחרת מתאים לתקציב. חשוב לברר איזה סוג אירוח מוצע, בין אם זה חדרים פרטיים, חדרים זוגיים או משותפים. במלונות מטיילים אירוח כפרי בחדרים מרווחים ונעימים או בקתות עץ, וגם אפשרות לקמפינג עם לינה תחת מיליארד כוכבי השמים.

מהן העלויות של ריטריטים בארץ וסדנאות?

אחרי ששקלת את כל הגורמים, עליך לוודא שהריטריט שבחרת מתאים לתקציב שלך. בדרך כלל, התשלום כולל לינה, מזון וסדנאות.

  • לינה עשויה להתבצע בחדרים פרטיים, זוגיים או משולבים, בבקתות או חדרים כפריים.
  • כמות המזון עשויה להשתנות מסדנה לסדנה לפי אופייה, אך תמיד עם חומרי גלם ורכיבים איכותיים, בהתאמה תזונתית של שף רשת מלונות מטיילים.
  • במסגרת ריטריט מדיטציה או יוגה (או כל סוג אחר), לא תמיד יש אותה כמות של סדנאות.
  • ריטריט במדבר או בצפון לא בהכרח עולים אותו דבר.
  • כמובן, ככל שריטריט נמשך יותר מחירו מתייקר.

לכן, טווח העלויות רחב מאוד ומשתנה.

ריטריט כפעילות גיבוש לקבוצות

יש שלל אטרקציות בצפון ובדרום שיכולות לשמש כפעילויות גיבוש, אך ריטריטים מסוגלים להשיג חיבור יוצא דופן.

ברגע שנרגעים משגרת העבודה העמוסה, ניתן ליצור קשר אמיתי, בין השאר על ידי עבודת צוות בשלל תרגילים ומשחקים. ריטריטים מאפשרים להכיר אחרים בצוות ולפתח גם תקשורת בין הצוותים והמחלקות בחברה.

זו יכולה דרך נפלאה להפיג מתחים, להתאים את העובדים לתרבות החברה או לשפר את המוטיבציה הכוללת בקבוצה.

סופ"ש ריטריט – מתנתקים מהשגרה, מתחברים לעצמנו

ריטריט הוא תרופה חיונית לחיים המודרניים, אשר מקדמת ריפוי רוחני וצמיחה פנימית. חופשות כמו ריטריט יוגה או ריטריט מיינדפולנס מתאימות לכל אחד ואחת, בין אם צריך הפסקה מהעבודה או מהילדים, או שנמצאים בתהליך של התאוששות מפרידה או מאובדן.

ריטריטים מציעים מפלט מנחם, עוזרים להחזיר את השליטה על החיים שלך ומציגים השקפות עולם חדשות שיכולות לסייע רבות בעתיד.

להתכונן לחוויה בלתי נשכחת

זה הזמן לבחור ריטריט ולצאת להרפתקה ייחודית. אנחנו מאחלים לך למצוא את מה שהכי מתאים לך, ולקבל את כל הכלים הדרושים כדי להתגבר על מכשולים ולחיות באושר.

נשמח להתאים עבורך את המלון הנכון ביותר לפי צרכי הריטריט הייחודי שלך – 

אולמות עם נוף, סדנאות ויוגה על גדות הנחל במרחק הליכה מהחדרים, ארוחות מגוונות ומותאמות לפי בקשתך, מרחבים פתוחים לפעילויות בטבע, שילוב פעילויות תוכן עם ערך מוסף, טיולים באזור המלון, חיבור עם בעלי עסקים מקומיים, וכל העולה על רוחך.

בין אם מדובר בריטריט זוגי, ריטריט משפחתי או ריטריט טיפולי, מטרתנו לסייע לך להצלחת הריטריט ולהעניק לך, למשתתפות ולמשתתפים את התנאים הטובים ביותר למציאת השקט, השלווה והשלמות שבחוויה.

בין נופים מרהיבים ומרחבים פתוחים, מיקומי המלונות מאפשרים לך לעצור לרגע ולהתבונן פנימה באמת.

נשמח לארח ריטריטים בארץ בתחומים שונים:

ריטריט יוגה, ריטריט וולנס, ריטריט מיינדפולנס, ריטריט מדיטציה, ריטריט קולינרי, ריטריט טיפולי, ריטריט רוחני, ריטריט כתיבה ויצירתיות, סדנאות צום וניקוי רעלים. במלונות מטיילים משתתפי הריטריט שלך יהנו מאירוח נעים ואיכותי במחיר משתלם, בשילוב פסיליטיז שיתרמו להצלחת הסדנה, בין אם באירוח ריטריט בצפון הירוק במלון מטיילים מלכיה למשל, או ריטריט במלון מטיילים מדברי לוטן, במדבר הקסום והשליו.

המלונות שלנו

המבצעים שלנו