הטנק הסורי בבניאס

נחל החרמון, המוכר גם בשמו הבניאס, הוא אחד הנחלים המפורסמים והיפים ביותר בישראל. לאורכו יש מסלולי טיול רבים ופינות ישיבה קסומות לצד המים. מסלול הטנק הסורי הוא אחד המקומות הפחות מוכרים של נחל הבניאס אך הוא גם מהמיוחדים שיש בו.

  • מסלולי הליכה
  • מסלולי מים
לתצוגת מפה

נתחיל את המסלול בבית קברות של קיבוץ שניר. נחנה שם את הרכב, נעבור בשער ונתחיל לצעוד לעבר הטנק הסורי. במידה והגעתם בחודשי החורף או לאחר הגשמים- עצרו בתצפית בתחילת המסלול ואלי תזכו לראות את מפל פרע- מפל הצץ רק לאחר הגשמים.

נתחיל בירידה לכיוון הנחל בדרך מסומנת ומעט תלולה- בימי החורף יש להיזהר מהבוץ, ובימי הקיץ יש לשים לב שהדרך אינה מוצלת, לכן להגיע עם כובע. אורך הדרך מהחניה ועד הטנק הסורי הינה כקילומטר, בממוצע כ20-15 דקות הליכה לכיוון. לאורך כל הדרך ילווה אתכם רעש הזרימה ונוף מדהים.

בסוף הירידה, כשתגיעו אל ערוץ הנחל תגלו נוף טבע פראי מושלם והמון צל. מטיילים רבים מגיעים לכאן על מנת להשתכשך במי הבניאס הקרים ולהנות מהמראה הסוריאליסטי של הטנק ההפוך על ערוץ הנחל. שימו לב כי לעיתים הזרם חזק מאוד. שמרו על עצמכם ועל הילדים.

אחרי שתסיימו לטבול במי הבניאס הקפואים, תעלו חזרה באותה דרך אותה ירדתם. ניתן לחזור לרכב ולסיים את הטיול רטובים ומרוצים.

מעוניינים להמשיך את יום הטיול המהנה שלכם? ניתן להמשיך עם המסלול לאורך הבניאס עד לשאר ישוב. המסלול הארוך אורכו כשעתיים וחצי- שלוש ואורכו 4.5 ק”מ. בכדי לעשת את המסלול הארוך יש צורך להקפיץ רכבים לסוף המסלול לקמפינג בצפון הבניאס שם מסתיים המסלול.

אחרי יום טיול מהנה אנחנו מזמינים אתכם ללון באחד ממלונות מטיילים בקרבת מקום- מלונות הממוקמים הכי קרוב שאפשר לשלל מסלולי טבע ואטרקציות. מלון מטיילים הווילג' על הירדן ומלון מטיילים ארץ דפנה.

נתראה בחופשה הבאה בגליל 🌿👌

המסלולים המומלצים שלנו

מיקום