המלצות לטיול באביב

אין כמו לטייל בצפון בעונת האביב, מרבדי פרחים נפרשים לכל עבר הנחלים והמפלים זורמים והטבע בשיאו.
הנה מספר המלצות טיול באביב בצפון

  • מתאים לכלבים
  • נגיש
  • מסלול מעגלי
  • המלצות לימי טיול
  • טיולי חורף
  • טיולי עגלות
  • מסלולי מים
  • שמורות טבע
לתצוגת מפה

כולנו יודעים שהאביב הוא זמן מושלם לטייל: הכל מסביב ירוק ופורח, קו האופק מקושט בחרמון המושלג, מזג האוויר מתחמם והיום מתארך ומזמין להישאר עוד בטבע.

אספנו לכם המלצות לטיול באביב בצפון שישאירו אתכם מלאי חוויות, פרחים ונופים ירוקים!

שביל נחל נעמן
הטיול בשביל נחל נעמן נינוח ומתאים מאוד לאביב, מאחר והוא לא מוצל ברובו כך שהשמש מלטפת אתכם מלמעלה לאורך כל המסלול. מומלץ במיוחד להגיע עם אופניים או בימבה לילדים – הם יהנו מאוד לנסוע לאורך הנחל ולהתהלך לצידו. את תחילת המסלול וסיומו של שביל נחל נעמן מסמנים 2 גשרים שיספקו לכם תמונות מרהיבות ולילדים זמן רב של הנאה בחציה חוזרת של הגשר. לצד הנחל ספסלים רבים למנוחה פסטורלית ועל גדותיו תוכלו לפגוש בצבי מים, נוטריות ועופות מים. בין הנביעות והנחל צמחיה טבעית מקושטת פריחות, מסלול הלוך-חזור קליל ונעים שתיהנו לשוב אליו שוב ושוב.


דרך נוף הרי נפתלי

בין כפר גלעדי למרומי צוק מנרה – הצוק הגבוה ביותר בישראל, נפרשת למשך 12 ק"מ דרך נוף הרי נפתלי, הטומנת בחובה את הנופים עוצרי הנשימה של עמק החולה והגולן, יערות מרשימים ומעיינות זורמים. זהו מסלול שנהדר לטייל בו בכל השנה מאחר וגם בימים גשומים ניתן לטייל ברכב לאורכו ולעצור בקצרה בין הנקודות. בין מרץ למאי, מדובר במסלול טיול אביבי מלא פריחות נהדרות המשבצות את השבילים באדום, סגול, צהוב ולבן. נקודות עניין שאסור לפספס בדרך נוף הרי נפתלי: עין רועים, מצפור חוסיין, מצפור אמיר ומצפה לירן סעדיה.


נחל ראש פינה
ראש פינה ידועה כמושבה ציורית לטיול, אך מסתתר כאן גם מקום נפלא לטיול מרענן בנחל. אורכו של נחל ראש פינה כ-4 ק"מ ולאורכו נקודות תצפית ומעיינות שכשוך שעושים חשק לטבול רגליים. האזור עשיר בצמחייה, עצי תאנה וכרמי זיתים, ותוכלו למצוא כאן גם שקדיות שזה עתה פרחו. מסלול הטיול בנחל אינו מעגלי, אבל אפשר להתפצל לשני רכבים או לבצע אותו הלוך ושוב וליהנות מהאווירה הפסטורלית ומפיקניק אביבי. אל תפספסו את הגשרים הציוריים שמובילים אל הנחל ומהווים נקודת צילום אהובה במיוחד.


טיילת עמי

טיילת עמי נוחה לטיול כל השנה, אך אין כמו לטייל בה באביב. החנו את הרכב בחניון העפר שבכניסה לקיבוץ שדה נחמיה, עברו לצד השני של הכביש לכיוון מערב והיכנסו לפי השילוט לטיילת הנפרשת לאורך הירדן.
לאורך הטיילת לבנדר וצמחי נחלים אחרים, פינות ישיבה ומדשאות רחבות וירוקות שמזמינות במיוחד בעונת האביב לפיקניק משפחתי נינוח לצד הנהר. השביל נגיש ונוח לטיול עם עגלות וגם חברים על 4 מוזמנים לטייל איתכם כאן! אם תמשיכו עד קצה הטיילת תוכלו ליהנות ממפל עמיר ומזרימת מים מרשימה לאחר גשמי החורף.


חורשת טל

רבים מגיעים לבקר בחורשת טל בעונת הקיץ כדי לטבול במים הצוננים של הבריכות הרבות בשמורה, אבל מומלץ להגיע לכאן גם לטיול באביב! כשתגיעו לחורשת טל, תגלו מרבדי כלניות באדום, סגול ולבן, מדשאות רחבות ופלגי מים זורמים. זוהי גם העת ליהנות משמורת הסחלבים שבמקום ולהכיר את היחמור הפרסי שגדל בשמורה.

מיקום