יקב גוסטבו אנד ג'ו

אחת מהנאות החיים היא ההנאה, התרגעות והאווירה כאשר אנו שותים יין משובח. שמי גדעון בוינג'ו, ואנוכי היינן של יקב גוסטבו וג'ו, מזמין אתכם לחוויה משכרת חושים בגליל!

  • פתוח בשבת
  • יקבים ומבשלות
לתצוגת מפה

כשנולדתי השם שניתן לי היה גוסטב, קשה לומר מתי נושא היין נספג בדמי, אנוכי שייך למשפחה של עושי יין מדורות במרכז אירופה והמשיכה ברצף את העשייה בארץ (כפר שמאי, ליד הר מירון) כשעלינו בשנות ה50.

אהבתי ליין נספגה לתוכי בבית, כאשר היין תפס בבתינו חלק חשוב בתרבות, עם זה בשמחות ואו סתם סביב הארוחה היומית. אני זוכר אותי כילד בן ארבע, עוזר לאבי בשפיה מהחביות בעזרת צינור, כמובן משתנק ונחנק, אני עדין שומע את אבי ממלמל: "שלא תעז לירוק יין טוב". אולי זו לא הייתה אהבה ממבט ראשון, אבל אני זוכר לטובה את החוויות, אולי בגלל אדי האלכוהול וההתרגעות הנעימה המלווה את השתייה. כנאמר "מוזרות הם דרכי האהבה…"

כיום היקב ממוקם בגליל בישוב כפר ורדים. הידע ליצור יין איכותי נרכש ממקורות מידע רבים ושונים, מספרים עד מידע מכוונן באינטרנט. מידע הפתוח לכל המעוניין ויש לו את הרצון ללמוד. שפע המידע ברמות שונות מכסה כמות מידע שלא ניתן להקיף וליישם במחזור חיים אחד. למרות זאת עם יורשה לי ליחס עשיית יין כמעשה אומנות, פיתוח החיך והניסיון המצטבר והופך למסורת, יחד עם חשיפה גדולה ליצירות יין רבות אחרות ועשיה עם הרבה אהבה לדבר הם היסודות התומכים ביצירתיות הדרושה להפיק יינות גדולים.

היקב ממוקם בביתי, בכפר ורדים אשר בגליל, כ700 מטר גובה מעל פני הים. רוב היקב טמון מתחת למדרון ההר, והטמפרטורות בתוך היקב מגובות ביחידת קירור בעונות החמות במיוחד, ובתקופת התסיסה הראשונית כאשר הטמפרטורה מהוה פרמטר קריטי עבור התוצאה.

מיקום