מטיילים בעקבות דובדבנים

במהלך עונת הדובדבנים, מומלץ ביותר לשלב עם הקטיף טיול באזור טוסקנה הדרוזית. זהו המקטע הצפוני מעין זיוון לכיוון הכפרים הדרוזים, שבשל הנופים המיוחדים המשרים אווירת חו"ל דבק בו הכינוי "טוסקנה הדרוזית"

  • מתאים לכלבים
  • המלצות לימי טיול
  • טיולים
  • מסלולי הליכה
  • תצפיות
לתצוגת מפה

הטיול מתאים לנסיעה ברכב משפחתי רגיל, ובו נקודות עניין וקטעי הליכה קצרים.

4 המקומות הכי מומלצים לקטיף דובדבנים בצפון

תחנה מספר 1: תל אביטל

התחילו מתצפית תל אביטל שלמרגלותיו פזורים עצי חורש רבים. בדרך לתל ניתן להשקיף על 3 תצפיות מרהיבות: האחת לכיוון מערב לעמק החולה והרי נפתלי. תצפית שניה תאפשר תצפית לדרום הגולן ולפתחת קוניטרה והשלישית מזרחה לסוריה לעיר קוניטרה ההרוסה ולעיר החדשה. נרד מהתל ובכיכר נפנה מזרחה ונחצה עמק קטן הלא הוא הלוע של תל אביטל. ביציאה מהלוע ניתן לעצור ליד הפסל של נדיה כהן, שמהווה נקודה מס' 8 בשביל אלי כהן בגולן. הפסל מדמה את נדיה מחבקת את שלושת ילדיה וצופה מזרחה לדמשק, מחכה להעלאת עצמות אהובה אלי כהן לקבורה בישראל.

תחנה מספר 2: הר כרמים

זוהי אחת מנקודות התצפית היפות בארץ. הדרך צרה ומשובשת ובסופה תופתעו לגלות שהגעתם למוצב צה"לי לא מאויש. נטפס מצדו המזרחי של המוצב ונדלג בזהירות רבה מעל תעלות הקשר עד שנגיע למראה המפליא: לפניכם פרוסים הכפרים הדרוזים, החרמון, בירכת רם ועמק יעפורי. כל אלה יצרו את הכינוי "טוסקנה הדרוזית". מתחתינו עמק יעפורי הפורה במיוחד כשבמרכזו קבר הנביא יעפורי ונחל סער המגיע מהצד הסורי חוצה במרכז העמק בדרכו לבניאס.

תחנה מספר 3: שביל התצפיות בירכת רם

רושמים בwaze נימרוד. בכניסה ליישוב לפני השער חונים ושם נהנים מהתצפית הראשונה במסלול. נמשיך במסלול ונרשום בירכת רם בwaze, נחנה את הרכבים בחניית המסעדה הגדולה. מצד שמאל לחניה (מערב) יש כביש אספלט קטן שמוביל לשביל התצפיות. בנקודה זו יופיע שילוט ההכוונה הראשון לשביל התצפיות הסובב את ברכת רם. ניתן לבצע את השביל המקיף עם רכב גבוה בלבד, חלק מהדרך היא שביל כורכר במגמת עליה.
הטיול מעגלי: מתחיל במסעדה של בירכת רם ונגמר באותה החניה.

תחנה מספר 4: הדובדבן שבקצפת

תוכלו לסיים את הטיול בקטיף ואירוח דרוזי במגוון מקומות באזור, אנו ממליצים להתארח אצל נסיבה סמארה בבוקעתא, שם תוכלו לשמוע את סיפורה המרתק כאישה פורצת דרך ועל העדה הדרוזית, להתארח ולטעום אוכל דרוזי משובח וליהנות מקטיף דובדבנים במטע הסמוך של משפחתה.

לתיאום האירוח עם נסיבה: 050-2253343 | לתיאום קטיף במטע המשפחתי: אחמד 050-2252028
*נכתב בסיועו של יואב יעקובי

מיקום