מסלולי הליכה בצפון

הכינו את נעלי ההליכה, התרמילים, הכובעים וצאו לגלות את השבילים היפים של הקצה הצפוני של המדינה.
אפשר למצוא מסלולי הליכה בדרגות שונות, מסלולים מעגליים וגם למשפחות בקרבת מלונות מטיילים.

  • מתאים לכלבים
  • נגיש
  • מסלול מעגלי
  • המלצות לימי טיול
  • מסלולי הליכה
לתצוגת מפה

מבחר מסחרר של מסלולי הליכה המציעים הליכה חווייתית לאורך או במי הנחלים, טיפוס על ההרים וכן צעידה בין אתרים ארכיאולוגיים על רקע נופים מרהיבים. הנה מספר מסלולי הליכה שאסור לפספס בטיול הבא:

הרפתקה בנחל כזיב
איך מגיעים: נוסעים לפארק גורן מכביש 899 ועוקבים אחר השילוט לחניון המצפור.

אי אפשר להגיע לגליל המערבי בלי לבקר בשמורת נחל כזיב שנחשבת לאחת היפות בארץ. זהו ללא ספק אחד ממסלולי הטיול במים האהובים בעונה החמה, כשרוצים להתרענן ולבלות בהליכה במי הנחל הקרירים.
אפשר להמשיך לאורך הנחל או במי הנחל כמה שתרצו, כאשר המסלול מתחילתו עד סופו נמשך כ-6 ק"מ ואם תרצו לבצע מסלול מעגלי דעו שאורכו כ-9 ק"מ. בכל מקרה, פנו לעצמכם מספר שעות לטובת המסלול והצטיידו בהתאם לצורך כניסה למים, עם בגדי החלפה ונעליים מתאימות, אלא אם תעדיפו לטייל רק בחלק היבש.

כך או כך צפויה לכם חוויה נהדרת עם אתרי עניין לאורך המסלול כמו תצפית למבצר הצלבני – מבצר מונפורט, טחנת הקמח העתיקה ועין טמיר – מעיין עם ניקבה שבעיני רבים נחשב לגולת הכותרת של המסלול. ניתן להתחיל בחניון המצפור ולסיים בחניון הזיתים או לעשות מסלול מעגלי ממצפה הילה וחזרה.

מסלול נגיש לעגלות בנחל נעמן
איך מגיעים: נוסעים על כביש הקריות ופונים עם השילוט

מחפשים מסלולי הליכה בנחלים? נחל אהוב נוסף שמככב בין מסלולי הטיולים האהובים הוא נחל נעמן הזורם בעמק זבולון ונשפך למפרץ עכו. היתרון הבולט הוא שהשביל מונגש לעגלות, כך שאם הגעתם עם קטנטנים ותינוקות תוכלו ליהנות מיופיו של הנחל מבלי להתאמץ או לבצע סידורים מיוחדים לקראת ההליכה כמו להחליף את העגלה במנשא וכדומה. אומנם המסלול המלא של הנחל הוא כ-11 ק"מ, אבל כ-2 ק"מ מונגשים כך שתוכלו להחליט האם ללכת בדרך המקוצרת או הארוכה יותר. הנחל הוא ביתם של עופות רבים וצבי נחל גדולים שלל דגים ויש מגוון פינות חמד לישיבה והנחל שופע עצי ערבה. .

למה לבחור בין יער לנחל כשאפשר ליהנות משניהם?
איך מגיעים: נוסעים בכביש 8990 ופונים ימינה אחרי כ-2 ק"מ ונוסעים לפי השילוט ליער חניתה לאתר חומה ומגדל.

נחל באר ביער חניתה מאפשר למשפחות ליהנות מטיול מעגלי מוקף עצי חורש עם פינות מוצלות. במסלול תראו בריכת אגירת מים, בוסתני חרובים והמסלול עצמו מוצל וכייפי ואל תוותרו בדרכם על נקודת התצפית המומלצת לעבר בקעת שפע. ההליכה היא בסביבות 2.5 ק"מ ואפשר לשלב עם אנדרטת חומה ומגדל. זהו אתר הנצחה מרשים לידו גם החניון המרכזי.

נהנים בפסגת הר מירון
איך מגיעים: נוסעים על כביש מספר 89 לחניון הפסגה.

בין מסלולי הליכה המתאימים למשפחות פופולארי במיוחד שביל הפסגה בהר מירון. זהו מסלול מעגלי באורך של כ-2 ק"מ ממנו נשקף נוף עוצר נשימה. המסלול מקיף את פסגת ההר הגבוהה ביותר בישראל. מעבר להליכה הפשוטה תיהנו מנקודות תצפית מסודרות הפונות לעבר תפאורה מהפנטת של הרי הגליל, רמת הגולן ועוד. מכל עבר עצי אלון, אלה ארצישראלית מצויה. במסלול נמצא גם מצפור הלבנון לזכרו של אוריאל פרץ. כדאי מאוד לעשות פיקניק במקום מול הרקע הקסום במיוחד בימים בהם הראות למרחקים טובה והשמים בהירים.

מסלול הליכה מסוג אחר בבניאס
איך מגיעים: עוצרים ל-50 מטרים לפני הכניסה לקיבוץ שניר ובקצה בית העלמין פונים בשביל השמאלי.

הבניאס הוא המלך הבלתי מעורער של מסלולי הליכה, אבל נקודת עניין פחות ידועה היא הטנק הסורי המכונה גם הטנק ההפוך בבניאס. תחילתו של המסלול לטנק הזה היא מבית הקברות של קיבוץ שניר והמסלול יורד לעבר הטנק בין פינות מוצלות וצמחייה עשירה, הוא יכול להיעשות תלול ולכן פחות מתאים עם ילדים קטנים אלא אם כן הם מאומנים היטב בטיולי שטח. בקצהו תגלו את הטנק המונח הפוך נושק למי הנחל ומהווה אלמנט מצוין לצילום בלתי נשכח.

מיקום