מסלולי טיול נגישים בגליל המערבי

בצפון מסלולי טיול בשפע, חלקם נגישים וחלקם מתאימים למטיבי לכת, מסלולי מים, מסלולים ביערות ועוד. אפסנו עבורכם את מסלולי הטיול הנגישים והמומלצים ביותר באזור הגליל המערבי!

  • נגיש
  • טיולי חורף
  • טיולים
  • טיולי עגלות
  • מסלולי הליכה
לתצוגת מפה

נחל נעמן-מסלול קליל לצד הנחל

תתחילו את הטיול  בכניסה הדרומית: רחבת החניה שליד השוק בשכונת צור שלום, הנמצאת בחלק הצפוני של קריית ביאליק. מכביש 4 פונים מזרחה בשדרות ח"ן (הצומת של מתחם הקניות BIG) ונוסעים ישר כ-600 מ', עד למקום השוק. ממשיכים עוד כ-50 מ' ומגיעים לרחבת החניה של שביל נחל נעמן ולשער הירוק החוסם כניסת כלי רכב. שלט של קק"ל מצביע על השביל. תוכלו ליהנות מהליכה של 2 ק"מ סה"כ לאורך הנחל המלא בבעלי חיים וצמחייה ירוקה. המסלול לא מעגלי ותוכלו להחליט להסתובב בכל שלב. במקום פינת פיקניק מסודרת עם שולחנות קק"ל. הכניסה ללא עלות.


שמורת עין אפק– פינת חמד במישור החוף

בשביל הביצה שבשמורה הולכים המטיילים מעל ביצה מוקפת בצמחיית גדות עשירה ועופות מים ססגוניים. מראש טחנת הקמח העתיקה נראים נופי עמק עכו, ובגן המקלט אפשר להתרשם מהצמחים הנדירים של מישור החוף. הכניסה בתשלום. אורך המסלול כקילומטר ובחלקו הלא מעגלי נגיש.


מערת קשת- תצפית מרהיבה לרצועת החוף המערבי

המערה היא בעצם קשת ענקית תלויה, ותחתיה תהום. בעבר הייתה המערה סגורה כמעט מכל עבריה, עד שתהפוכות גיאולוגיות חשפו את פתחה הדרומי, התמוטטות פערה את תקרתה, וכל מה שנותר הוא קשת סלע הנישאת לעדות עד היום. אם תהיו בשקט ותשבו בסבלנות, תוכלו לראות בתחתית המערה שפני סלע מגיחים ממאורותיהם. הכניסה ללא עלות. המסלול עד לתצפית המערה נגיש. אורך המסלול המלא כ-2 ק"מ.


מצפור מונפורט- בלב פארק גורן

מצפור מונפור נמצא במרחק של כ-1.7 ק"מ מהמבואה. שביל קצר ונגיש לאנשים עם מוגבלויות מוביל מרחבת החניה של חניון המצפור למרפסת תצפית המעניקה מבט מרהיב על המדרונות התלולים והירוקים של נחל כזיב. ממש מול המצפור, בגדתו הדרומית של הנחל, נראים המבנים של המבצר הצלבני מונפור. הכניסה ללא עלות.


יער חניתה- סיפור חומה ומגדל

יער חניתה פרוס במורדות הרי הגליל המערבי על פני שטח של יותר מ-2,300 דונם בגובה 400-100 מטר מעל פני הים שלומי. בחלקו העליון של היער ניצב דגם משוחזר של אתר חומה ומגדל וחניון המותאם גם למוגבלים בתנועה. חניון פיקניק נוסף נמצא בקצה התחתון של היער, סמוך לשלומי. ההליכה בלב יער בין שבילים מוצלים ונוחים. הכניסה ללא עלות.


גן לאומי מבצר יחיעם

שרידי מבצר גדול ומרשים המשלב מבנים מהתקופות הצלבנית והעות'מנית. המבצר מספר גם את סיפור הגבורה של מגיני יחיעם במלחמת העצמאות. ממרומי מבצר יחיעם נראה הגליל המערבי במלוא תפארתו. לאורך חלק מן המבצר שבילים מונגשים. הכניסה בתשלום.


גן לאומי אכזיב

בגן הלאומי אכזיב תמצאו ברכות ים, שהן שילוב נפלא של תופעת טבע ומעשי ידי האדם. בחוף שתי ברכות ים: ברכה של מים רדודים וברכה של מים עמוקים. גם בחורף זו חוויה להגיע לחוף וליהנות משמורת הטבע המרתקת. במקום ניתן לעשות פיקניק ועל האש. המסלול קצר ואורך ככמה מאות מטרים עד רצועת החוף. הכניסה בתשלום.

מיקום