מסלולי טיול נגישים בצפון - הגליל העליון

מסלולי טיול נגישים בצפון ובפרט בגליל העליון לא תמיד מוכרים לכולם או לחלופין קשה למצוא מידע עדכני על רמת הנגישות, אורך המסלול וכו'. אספנו עבורכם המלצות מצוינות למסלולי טיול נגישים בצפון המתאימים לכל המשפחה באזור הגליל העליון!

  • נגיש
  • טיולי חורף
  • טיולים
  • טיולי עגלות
  • מסלולי הליכה
  • שמורות טבע
לתצוגת מפה

שמורת טבע החולה

את מסלול הטיול נתחיל בשמורת החולה בשביל נוח להליכה המתפתל לאורך תעלות המים, ומאפשר גישה לתצפיות מסודרות על הציפורים. בעונות הנדידה ניתן לראות שלל עופות גדולים: עגורים, שקנאים, קורמורנים שחפים ואנפות, אך תמיד תוכלו לראות גם המוני ברווזים, אגמיות ואנפות. בין התעלות אפשר גם לראות את החי והצומח במלוא הדרו: צמחי ביצה, גומא ופפירוס. ממגדל התצפית בלב השמורה נקיף במבט את כל שטח השמורה.

אחרי הסיור הרגלי נכנסים אל מרכז המבקרים, שם ניתן לקבל הסברים על השמורה, על החי והצומח שבה ואפילו לראות מופע אור קולי המביאה את מראות השמורה וקולותיה. אפשר לסיים את הביקור בשמורת החולה בביקור חטוף אצל הג'מוסים הרובצים להנאתם בחצר ליד מרכז המבקרים. המסלול מעגלי ואורכו כ-2 ק"מ.


שמורת טבע נחל שניר

המסלול כולו נמצא בשמורת הטבע נחל שניר (חצבאני) ועל כן הוא נוח לקבוצות, משפחות, יחידים ולבעלי מוגבלויות. עם הכניסה תקבלו את עלון השמורה ובו: מידע על הנחל וסביבתו, מסלולי הטיול ומפת התמצאות באתר. אנא הקפידו על כללי התנהגות והימנעו מפגיעה בחי ובצומח.

ההליכה בשבילים מסומנים בלבד והכניסה למים אך ורק במקומות המוגדרים לכך. למעוניינים בפיקניק מעמידה השמורה חניון יום מלא בשולחנות ומקומות מוסדרים להדלקת אש. בין מדשאות החניון זורמים להם פלגי שכשוך ושאון המים לבדו יצנן לכם את הגוף. לילדים תהיה זאת אטרקציה נהדרת. בכניסה לשמורה שירותים מוסדרים לנוחיותכם ומזנון שירות. האתר נקי וכיף לטייל בו. המסלול מעגלי ואורכו כ- 10 דק' הליכה. הכניסה בתשלום.


שמורת טבע תל דן

המעיין הגדול בישראל יוצר פלגים והם מתלכדים בנהר שוצף. תל דן אוצר בחובו אוצרות עבר מרתקים ובהם "שער אברהם", שער קשת מן הקדומים בעולם. רשות הטבע והגנים הכשירה שביל נגיש, והוא מוביל את המטיילים בין פלגי המים אל השער הכנעני המפורסם. אורך הטיול כ-2 ק"מ והכניסה בתשלום.


שמורת טבע נחל עיון

במעבר הנחל מעמק עיון ב"אצבע הגליל" אל עמק החולה, נמצא קניון יפהפה, ובו 4 מפלי מים זורמים. שביל נגיש לכיסאות גלגלים לציבור המתקשים בהליכה, ולעגלות ילדים – חלקו האחרון של מסלול ההליכה בשמורה, ממפל התנור ועד לחניון הדרומי, הונגש גם למתקשים בהליכה. ההליכה לא מעגלית ואורכת כ-10 דק'. הכניסה בתשלום.


מצפה דדו מטולה

גבוה מעל כולם, בפסגת הר צפייה מערבית למטולה, נמצא מצפה דדו שהוקם לזכרו של דוד אלעזר הרמטכ"ל התשיעי של צה"ל. נקודת התצפית הזו פורסת מרחבי נוף וטבע מקסימים. ממזרח נראית פסגתו המלבינה של החרמון, מדרום נראה עמק החולה, מצפון בתיהם של מארג' עיון, עמק עיון והרי הלבנון ומסביב מטעי הפרי של חקלאי המושבה הותיקה. באביב מתווספים צבעי הפריחות לכל קרנבל הנוף שמסביב. מטעי הנקטרינות פורחים בורוד ועצי הדובדבן פורחים בלבן, בדרך כלל בחודש מרץ, במבזק פריחה קצרצר של כעשרה ימים בלבד. הכניסה ללא תשלום.


מצפור בנייה משגב עם

מצפה בניה הוקם לזכרו של רב סרן בניה ריין ז"ל, למרגלות קיבוץ משגב עם, אל מול נוף קסום ועוצר נשימה של הרי הגליל, הגולן, עמק החולה וגבול ישראל-לבנון. רב סרן בניה ריין התנדב לבצע פעולות מורכבות של אספקה וחילוץ בלב שטח האויב במלחמת לבנון השנייה, פעולות שבגינן ניצלו חייהם של לוחמים רבים. בניה נפל יחד עם פקודיו – חבריו לטנק, והוא בן 27 במותו.


מצפה נמרוד

מצפה נמרוד נושא את שמו של נמרוד שגב שנפל במלחמת לבנון השנייה בקרב בעייתה א שעעב. המצפה ממוקם ברום של 503 מטר מעל פני הים וממנו נפרשים לפנינו נופיו הקסומים של צפון הארץ. למרגלותינו משתרעת רמת כורזים ודרום עמק החולה ומעבר להם מתנשאים רמת הגולן ממזרח ורכס החרמון מצפון. צדו המערבי של העמק נתחם על ידי הר כנען, עליו אנו נמצאים. עמק החולה והרכסים שלצדיו הם חלק מהשבר הסורי אפריקאי המתמשך לאורך 6000 ק"מ מטורקיה ועד אפריקה בדרום. הכניסה ללא תשלום.


מצודת בירייה

על פסגת הר נועזים, בגובה של 910 מטר עם אוויר פסגות צלול כיין בלב ליבו של יער בירייה, שוכנת לה מצודת בירייה שמספרת סיפור של יוזמה וחלום של צעירים וצעירות שרצו להקים נקודת ישוב מבודדת על פסגת הר שאותה סובבים כפרים ערבים ומאבקם היה מאבק התיישבותי עיקש ונועז מול שלטון המנדט הבריטי, בשלהי תקופת המנדט שהתנגדו להקמת ישובים יהודים חדשים ועליית יהודים לארץ ישראל.


שמורת טבע נחל חרמון (הבניאס)

נחל הבניאס או בשמו העברי נחל החרמון עושה את דרכו מהר החרמון למטה לעמק החולה, הנחל שהוא אחד משלושת מקורות הירדן זורם לו במשך כל השנה ושמורת מפל הבניאס היא אחת משמורות הטבע היפות והמפורסמות בארץ. מקורות הבניאס- אתר ארכיאולוגי מרשים אם המערה של האל פאן לצד ברכות מים המובילות את מימי הבניאס אל הנחל. הכניסה בתשלום.


טיילת עמי

שביל עמי בין שדה נחמיה וכפר בלום הוא טיילת יפיפייה ויוצאת דופן אשר מזמינה אתכם לקחת פסק זמן ולנשום עמוק את קסמו של הירדן. הטיילת מתפתלת באלגנטיות לצד הירדן ומשתלבת עם הטבע אשר מקיף אותה כמו מנגינה ישראלית מדויקת. אורכה הכולל של הטיילת הוא מעט יותר מק"מ ובדרך תתרשמו היטב מעוצמת זרימת המים של הנהר. השביל ממוקם בין הקיבוצים שדה נחמיה וכפר בלום ולאורכו מקובעים לוחות עם פסוקים מהתנ"ך אשר מזכירים נהר הירדן. הטיול לאורך השביל יכול להיעשות משני כיוונים, או מכפר בלום לשדה נחמיה, או בדרך ההפוכה. לא מעגלי. הכניסה ללא תשלום. 

מיקום