משחרות לבאר מלחן (שביל ישראל)

באזור הערבה הדרומית עוברים שישה מקטעים של שביל ישראל. רוצים לחוות את המקום דרך הרגליים? קבלו המלצה חמה למקטע אחד ויפהפה שיעשה לכם חשק לעוד!

ניתן לשלב עם המסלולים לינה ואירוח מדברי למשפחות.

  • פתוח בשבת
  • המלצות לימי טיול
  • טיולי חורף
  • טיולים
  • מסלולי הליכה
  • שמורות טבע
  • תצפיות
לתצוגת מפה

מקטע 50 של שביל ישראל משחרות לבאר מילחן הוא מקטע מרהיב ומגוון שבו תוכלו לחוות את המדבר דרך הרגליים, המקטע מתחיל מגבעות אבן גיר, ממשיך במצוקים ותצפיות נוף ומגיע עד לבאר אחת ייחודית ומפתיעה בלב מדבר!

מסלול הטיול

השביל עוקף את היישוב שחרות המשתלב עם נופי המדבר, וחוצה דרך עפר המגיעה אל הבתים שוכנים בשולי היישוב. לאחר כחצי שעת הליכה מגיעים אל שפת המצוק, היישר לתצפית עוצרת נשימה לעבר נופי הערבה והרי אדום. ממשיכים לאורכו של הצוק ומביטים בערוצי נחלים עמוקים וגבעות סלעי קירטון, חוואר וגיר. כשני קילומטרים מהישוב נפגש "שביל ישראל" עם סימון שבילים שחור בנחל זוגן. 3 ק"מ נוספים יובילו אותנו למרבצי סלעי בולבוסים מרשים ונקודת תצפית יפה אל עבר הערבה, שטחי החקלאות הרבים ומלחת יטבתה.

השביל ממשיך בדרכו דרומה בעליות וירידות קלות, חולף לצד שרידי אתר עתיקות ומגיע לנקודת בולבוסים נוספת. לאחר חציית נחל הגדרה, מתחבר "שביל ישראל" עם סימון שבילים ירוק. ממשיכים בכיוון דרום – מערב עד לנחל מלחן. חוצים את נחל שרביט, עד לסימון השבילים הכחול של נחל מלחן.

במפגש סימוני השבילים של "שביל ישראל" והשביל הירוק בנחל מלחן עם השביל הכחול, פונים מערבה כ-500 מטרים עד לחניון "באר מלחן". הבאר ששימשה את נוודי המדבר לאורך ההיסטוריה המאוחרת להשקיית עדריהם, הייתה בשימוש עד שנות ה 80. עם התמעטות אוכלוסיית הבדואים במרחב, היא סיימה את תפקידה. 

חשוב לדעת: במקום אין מים או קליטה סלולרית.

שימו לב: המסלול מתחיל בשחרות ומסתיים בחניון הלילה באר מילחן. על מנת לבצע מקטע זה, יש להחנות את הרכב ב"חניון הנוודים"- חניון לילה שהקים תושב המקום עבור המטיילים ברצף בשביל ישראל. אל נקודת הסיום ניתן להגיע אך ורק ברכב 4X4, לכן יש להסתייע בשירותי הקפצות בתשלום,

אורך המקטע: 17 ק"מ, כ-8-9 שעות הליכה.

החודש במלונות מטיילים

מיקום