פארק ארץ החרדונים

פארק ארץ החרדונים השוכן בכניסה לאילת הוא ממלכה שלמה שבה מתגוררים חרדוני הצב. צאו למסלולון בשמורה הקטנה, ואם יתמזל מזלכם, תוכלו לצפות באדון חרדון

  • פתוח בשבת
  • נגיש
  • מסלול מעגלי
  • טיולים
  • מסלולי הליכה
לתצוגת מפה

פארק ארץ החרדונים בכניסה לאילת הוא סיפור מדהים על אכפתיות וחלום של דני מולכו, פקח רשות הטבע לשעבר, שנלחם על מקומם של הדיירים הכי נחמדים של המדבר- חרדוני הצב. מולכו החליט לפעול להקמת הפארק לאחר שהבין שכאן הוא מקום מושבם של החרדונים, בעלי חיים נדירים למדי.

כשתגיעו למקום הוא בודאי יראה לכם שומם, חם וריק. וזה הזמן להתחיל לקוות לחרדון אחד נחמד שיואיל בטובו לצאת החוצה ביום קיץ חם, הרי הגעתם במיוחד לערבה. אם תהיו שקטים, לפתע מאחת המחילות יציץ אליכם חרדון סקרן.

אדון חרדון

חרדון הצב קיבל את שמו על שם זנבו הקוצני הגדול המשמש לו להתגוננות מפני אויביו (מקור השם המדעי הוא ביוונית, ופירושו "זנב השוט"), בעוד ראשו מזכיר ראש צב. חרדון זה מגיע בגודלו עד ל 70 ס"מ והוא נפוץ מאוד באזור הנגב ואילת. בדרך כלל תוכלו לראותו יושב על ראש גבעה נמוכה או על אבן, ליד פתחי מחילות גדולות המשמשות לו בית. הוא ניזון בעיקר מצמחים, מפרחים ומעלים, ולשם איסופם הוא נע מרחק גדול ממחילתו, אך לעולם לא שוכח לאן לחזור.

מהחניה הראשית של ארץ החרדונים תוכלו לצאת למסלול הליכה המסומן שחור, הנסיעה לחניה היא בדרך עפר שבשני צידיה עמודי עץ נמוכים על מנת למנוע נסיעה בכלי רכב או מעבר רגלי בשטח המחייה של החרדונים. חשוב לציין כי אין לרדת מהשבילים המסומנים ואין להאכיל את החרדונים. 

איך להגיע? רישמו בוייז פארק ארץ החרדונים.

טיפ למטיילים: ניתן להגיע מכאן רגלית מפארק הצפרות

החודש במלונות מטיילים

מיקום