פארק הר מחיה-מצפור ליפא גל בנגב

ברחבי הנגב מסתתרות להן חרותות סלע, ציורים החרוטים על הסלעים המספרים סיפור שסיפרו לנו הקדמונים. בפארק הר מחיה (מצפור ליפא גל), תפגשו בכמה עשרות המתארים יעלים, גמלים, חמורים וגם מה שנראה כמו בני אדם. קבלו המלצה לטיול קצרצר ומרתק בעקבות אבותינו הקדמונים!

  • פתוח בשבת
  • טיולים
  • מסלולי הליכה
  • שמורות טבע
  • תצפיות
לתצוגת מפה

במשך אלפי שנים עברו בני האדם ברחבי הנגב והשאירו אחריהם חרותות, מעין ציורים, סימנים וכתובות המספרות את סיפורם. כאן, באזור הר מחיה לבדו, השוכן במרחק כשעתיים וחצי ממלון מטיילים לוטן, נספרו למעלה מ-5,000 (!) חרותות סלע במקומות שונים. במסלול טיול קצרצר במיוחד, תוכלו להביט בהם, לדמיין את אותם הולכי רגל, נוודים ועוברי אורח חורתים את סיפורם על הסלעים השחורים. אנא מכם, הסלעים והחרותות הם אוצר ארכיאולוגי של ממש, בבקשה השאירו אותם ללא פגע, כפי שהיו במשך אלפי השנים האחרונות.

האיש והמצפור

מצפור ליפא גל ממוקם על פסגתו של הר מחיה בגובה של 600 מ’ מעל פני הים. המצפור הוקם לזכרו של גל איש קק”ל לשעבר- מהנדס, פורץ דרכים ומכשיר קרקעות בהר הנגב וברחבי הארץ שנהרג בתאונה. מן המצפור נשקף נוף מרהיב הצופה אל עבר עתיקות עבדת והנגב הצפוני. מדרום- תוכלו לראות את שרידיו של הישוב העתיק עבדת, שבין השאר הייתה תחנת מסחר נבטית חשובה על דרך הבשמים, במזרח תוכלו להתבונן בפיתוליו המרשימים של נחל צין.

חרות בסלע

איך למעשה יצרו הקדמונים את החרותות? בני האדם הקישו בסלע הכהה בכלי חד שיצרו, וכך יצרו דמויות, סימנים וסמלים. ככל שהחרותה כהה יותר, כך תדעו שהיא עתיקה יותר!

ממצפור גל ליפא יוצאים שני מסלולי טיול מעגליים קצרים, כאשר לאורך המסלולים ממוספרות כמה נקודות עניין.

המסלול האדום: מעגלי קצר- מתחיל במצפור ליפא גל ואורכו 550 מ’. משך ההליכה כחצי שעה.

המסלול הירוק: מעגלי ארוך- מתחיל במצפור ליפא גל ואורכו כ-1.2 ק"מ. משך ההליכה כשעה וחצי.
איך מגיעים? רושמים בוייז ״מצפור ליפא גל בנגב״.

החודש במלונות מטיילים

מיקום