פינות קסומות לאורך הבניאס התחתון

חשבתם שביקור בבניאס מסתכם במפל ובשביל התלוי? שמחים לגלות לכם אחרת .לפניכם אופציה לביקור מעט שונה בשמורה: שביל חינמי,מקסים ומוצל עם מלא נקודות עצירה ושכשוך. ניתן להגיע עם הרכב לכל נקודה בנפרד, וניתן ללכת את השביל כולו. תהנו!

  • מתאים לכלבים
  • מסלולי מים
לתצוגת מפה

חלקו התחתון של נחל חרמון (שמוכר יותר בשמו הנוסף – הבניאס) מלא בפינות נסתרות אליהן ניתן להגיע בהליכה רגלית קצרה מהרכב. במאמר הבא נספר לכם על כמה מהפינות המומלצות ביותר. ומה השוס? הכניסה לכולן – בחינם,ומותרת לבעלי חיים!

במאמר נזכיר את: חניון שקד, חניון הדקל, וחניון האקליפטוס. ניתן להגיע לכל נקודה בנפרד, וניתן לבקר בכולן בהליכה בשביל בדרך שרובה מוצלת, כ2-3 ק"מ.

חניון שקד

  • החניון הראשון הוא חניון שקד. איך מגיעים? "חניון שקד" בWAZE.
    לאחר נסיעה קצרה בדרך כורכר (עבירה לכל רכב, מלבד לאחר הגשמים) לצד מטעים תגיעו לחניית רכבים מסודרת. ניתן להחנות את הרכב, להצטייד בכובע, קרם הגנה, בגד ים ולהתחיל את הטיול! במרחק דקות הליכה ספורות מהרכב, תוכלו למצוא שלל פינות קסומות לאורך הבניאס. חלקן עמוקות יותר, בחלקן זרם חזק יותר- סומכים עליכם שתבחרו את הנקודה המושלמת עבורכם 🙂

חניון הדקל

  • במרחק 400 מטרים מחניון שקד נמצא החניון הבא: חניון הדקל. ניתן להגיע אליו בהליכה רגלית של מספר דקות על שביל נגיש, או להתקרב טיפה עם הרכב. נכון לכתיבת מאמר זה- הנקודה לא נמצאת בWAZE או בגוגל מפס. לכן יש לנווט לחניון שקד ומשם להתקדם עם הרכב או באופן רגלי.
    איך נדע שהגענו למקום הנכון? נראה עץ דקל בודד, מבוגר ומרשים, ולמרגלותיו פינות קסומות עם גישה למי הבניאס הקפואים. הגישה למים מאוד נוחה. יש איזור גדול בו ניתן להיכנס למים או לשבת לצד המים, וגם פלגי מים המתאימים לילדים קטנים.

חניון האקליפטוס

  • מחניון הדקל ניתן להמשיך לצעוד כ600 מטר לנקודה הבאה שלנו- חניון האקליפטוס.
    איך מגיעים? למי שהחליט לוותר על ההליכה הרגלית, ניתן להגיע לחניון האקליפטוס עם הרכב- "חניון האקליפטוס"בWAZE.
    בדרך לחניון האקליפטוס תמצאו עוד פינות רבות ומרהיבות לאורך הבניאס. כשתגיעו לחניון האקליפטוס ותצעדו עם כיוון הזרימה (לכיוון בית הקברות של שדה נחמיה) באפשרותכם לגלות פינות קסומות על גדות הנחל-ואף יופיע לפניכם מפל מרשים הזורם בעוצמה. כל הנדרש ממכם הוא לבחור את הפינה המושלמת עבורכם.
    מחפשים אתגר? ניתן ללכת\לשחות במסלול רטוב עד למלון מטיילים הווילג'.

חשוב לציין כי על אף שהכניסה לחניונים אלה היא ללא תשלום, עדיין מדובר בשמורת טבע. יש לשמור על הסביבה, חל איסור על הקמת אוהלים, השמעת מוזיקה חזקה והדלקת אש. בסיום הביקור קחו את הזבל שלכם איתכם וכך נשמור על הטבע ביחד.

המידע הנמסר כאן הוא בגדר המלצה לטיול בלבד. השימוש במידע הוא באחריות המטייל ועל דעתו בלבד. מומלץ לבדוק לפני כל טיול את תחזית מזג האוויר ואת המבזקים באתר רשות הטבע והגנים, ניתן ליצור קשר עם המוקד הטלפוני בכל יום עד השעה 16:00 בטלפון 3639*.

מיקום