שביל ישראל - המקטע החדש

המקטע החדש שהתווסף לשביל ישראל מזמין מטיילים רבים למסלולים שופעי נופים ומעינות

  • פתוח בשבת
  • המלצות לימי טיול
  • מסלולי הליכה
  • מסלולי מים
  • מעיינות
  • שמורות טבע
לתצוגת מפה

שביל ישראל התארך בכ-38 קילומטרים וכעת הוא מתחיל בחרמון ועובר ליד טיילת מפגש הנחלים, הסמוכה לוילג'-מלון מטיילים על הירדן

התוספת החדשה כוללת שני מקטעים שטומנים בחובם תצפיות פנורמיות עוצרות נשימה על עמק החולה והגליל העליון, הגולן והחרמון, מסלולי מים נהדרים ואתרי טבע ופארקים.

תחילת המסלול החדש בקופות אתר החרמון, שם הוא תואם לתוואי של שביל הגולן עד לחלק של סוף הירידה במעלה גולני. שם מתפצל השביל והסימון יוביל אותך לעמק החולה – אל יער כפר סאלד דרך שביל העוקף את שמורת טבע מעיינות הבניאס. זו הנקודה בה מסתיים המקטע הראשון ומתחיל הקטע השני. בהליכה לכיוון עמק החולה וטיילת נחל חרמון המתחבר לירדן, ועד גשר יוסף, הנמצא בין שדה נחמיה וקיבוץ עמיר. זו הנקודה הקרובה ביותר לוילג' – מלון מטיילים על הירדן, ולמעשה השביל עובר ממש בטיילת מפגש הנחלים, הסמוכה למלון. משם נמשך השביל עד קרית שמונה וחוצה את העיר דרך פארק נחל הזהב, עולה לכפר גלעדי וממשיך עד לנקודה שבה התחיל המסלול עד היום – פסל האריה השואג בתל – חי.

כיום, לאחר ההארכה הנוכחית, אורכו של שביל ישראל הוא כ-1,080 קילומטרים. בין אם בחרת לטייל בשביל ישראל כטרק אחד ארוך, או לטייל במקטע בודד בכל פעם, נשמח לארח אותך באחד ממלונות הרשת הסמוכים לשביל ישראל.

המידע הנמסר כאן הוא בגדר המלצה לטיול בלבד. השימוש במידע הוא באחריות המטייל ועל דעתו בלבד. מומלץ לבדוק לפני כל טיול את תחזית מזג האוויר ואת המבזקים באתר רשות הטבע והגנים, ניתן ליצור קשר עם המוקד הטלפוני בכל יום עד השעה 16:00 בטלפון 3639*.