שמורת חי בר יטבתה

שמורת חי בר יטבתה היא בעצם מין ספארי קסום בלב שבו מתגוררים בעלי חיים מדבריים כגון ראם, יענים ודישונים.

 

  • פעילות עם בעלי חיים
  • פתוח בשבת
  • מרכז מבקרים
  • אטרקציות ובילויים
  • טיולים
לתצוגת מפה

שמורת חי בר יטבתה השוכנת במרחק 15 דקות נסיעה בלבד ממלון מטיילים לוטן, היא בעצם מין ספארי קסום בלב מדבר, שבו ניתן לצפות בבעלי חיים מדבריים המתגוררים בו, כגון ראם, יענים ודישונים.

מעבר לעובדה, שמדובר באחד המקומות הכי מומלצים לביקור באיזור, חשוב לדעת, כי יעודה העיקרי של השמורה מאז הקמתה הוא אקלום והשבה של אוכלי עשב מדבריים אל הטבע וכיום קיימים בה בתי גידול לבעלי חיים שונים, כמה מהם כבר הושבו לטבע בהצלחה, למשל הפרא, שהוא חמור בר והראם הלבן. בשנות האלפיים נעשה גם ניסיון ראשון בעולם להשיב לטבע יענים, אולם ללא הצלחה לעת עתה.

ואילו עוד בעלי חיים תוכלו לפגוש בשמורה?


בעלי חיים בולטים אחרים שתוכלו לפגוש בחי-בר הם ערוד, דישון וראם הסהרה. בנוסף, במרחב השמורה יש גם יענים שובבות ועדר של צבאי הנגב וצבי השיטים, מין נדיר וייחודי של צבי ארץ-ישראלי. הדרך שבה תוכלו לטייל בשמורה היא בטיול רכוב ברכבכם הפרטי (והממוזג), במסלול העובר בין עצי שיטה וצמחיית מדבר האופיינית למלחה שבה שוכנת השמורה, ולבין בעלי החיים המתגוררים בה.

ביקור אצל היענים בחי בר יטבתה. צילום: זיו וידן, רשות הטבע והגנים

טיפ למטיילים: הסיור בשמורה מתאים מאוד לימי הקיץ החמים (מאוד) בערבה הדרומית. הסיור הוא רכוב ונערך ברכב הממוזג שלכם. כדאי להגיע בשעות הבוקר המוקדמות- חם פחות ונפלא לראות את בעלי החיים קמים לבוקר חדש.

שעות הפתיחה: שימו לב שהכניסה לשמורה נסגרת כשעה לפני השעות הרשומות!

שעון קיץ: בימים א' – ה' ושבת: 17:00 – 08:30 בימי שישי וערבי חג: 16:00 – 08:30

שעון חורף: בימים א' – ה' ושבת: 16:00 – 08:30 בימי שישי וערבי חג: 15:00 – 08:30

כתיבה ועריכה: יעל לרנר

החודש במלונות מטיילים

מיקום