יום טיול בגליל המערבי

ברוכים הבאים לגליל המערבי! כאן תיהנו מחופשה מלאה בירוק של חורש טבעי, כחול של הים וצבעוני של מגוון האפשרויות הבלתי מוגבלות.... בגליל ניתן למצוא מגוון גדול של אפשרויות בילוי – החל מאתרים היסטוריים, אוצרות טבע, מרכזי מבקרים, טיולים רגליים, תצפיות עוצרות נשימה ובילוי על שפת הים. לפניכם הצעה ליום פעילות עם 'טעימות גליליות' מההיצע הרחב.

ברוכים הבאים לגליל המערבי! כאן תיהנו מחופשה מלאה בירוק של חורש טבעי, כחול של הים וצבעוני של מגוון האפשרויות הבלתי מוגבלות….

בגליל ניתן למצוא מגוון גדול של אפשרויות בילוי – החל מאתרים היסטוריים, אוצרות טבע, מרכזי מבקרים, טיולים רגליים, תצפיות עוצרות נשימה ובילוי על שפת הים. לפניכם הצעה ליום פעילות עם 'טעימות גליליות' מההיצע הרחב.

בסוף כל יום עמוס בטיולים מדהימים אין כמו להגיע למלון מטיילים בקרבת מקום, לבחירתכם באזור מלון מטיילים גשר הזיו ומלון מטיילים אילון.

את הטיול נתחיל בעכו העתיקה

עכו העתיקה בת 5000 שנה. היא אחת הערים העתיקות בעולם והיא שוכנת אצלנו, בגליל המערבי. עכו מוכרזת כעיר מורשת ותרבות עולמית על ידי אונסקו וחומותיה נשתמרו סביב, כמעט ללא פגע. ארבע דתות מצאו בה משכן והותירו את חותמתן. חומות העיר, מצודותיה ומבצריה, כנסיותיה, מסגדיה ובתי הכנסת בתחומה מספרים את ההיסטוריה של שליטים רבים שמשלו, לחמו וכבשו.

אתרים שחובה לבקר: אולמות האבירים (מוצגים ארכיאולוגיים המספרים את סיפור העיר לאורך ההיסטוריה), מנהרת הטמפלרים (מנהרה תת קרקעית ששימשה מעבר סודילמסדר הטמפלרים), חמאם אל באשה (חווית מולטי מדיה המספרת את סיפורו של הבלן האחרון. החמאם שימש במשך 150 שנה כמקום מפגש לפינוקים, רכילות והתרגעות), בית כנסת הרמח"ל (סיפור חיו של רבי משה חיים לוצאטו וסיפורה של הקהילה היהודית בעכו במאות ה-12 וה-13)

את הביקור מומלץ להשלים עם ביקור בנמל ובשוק הססגוני, ולאכול באחת המסעדות האוטנטיות.

משך הביקור כשלוש שעות

חוף אכזיב, יד לי"ד ואנדרטת העפלה

מפרצי ים כחולים ונקרות סלע, רכסי כורכר וצמחים נדירים, אתרי הטלה של צבי ים, שרידי העיר המקראית אכזיב וחוף רחצה בברכות ים – כל אלה מחכים לכם בחוף אכזיב. ייחודיותו של חוף אכזיב היא בהיעדרו של החול כמעט לגמרי ובמקומו אנו מוצאים את טבלאות הגידוד אשר נוצרו מבלייה של רכסי הכורכר כתוצאה מהמגע עם מי הים.

לאורך קו החוף נמצאת גם אנדרטת ההעפלה. פסל אשר הוקם על ידי יחיאל שמי מקיבוץ כברי משברי אוניות מעפילים שנמשו מנמל חיפה.

בסמוך, ניתן למצוא את אנדרטת יד לי"ד – אנדרטה לזכרם של הלוחמים שנפלו אל מותם בארועי "ליל הגשרים". תנועת המרי העברי מחליטה על הפעולה הנרחבת ביותר שנודעת בשם "ליל הגשרים". הם מחליטים לפוצץ 11 גשרים המחברים את א"י עם הארצות הסובבות אותה. שניים מהגשרים האלה היו ממש כאן בחוף אכזיב. בלילה שבין ה-16 ל-17 ביוני 1946 יצאו הלוחמים לפיצוץ הגשרים מעל נחל כזיב. אך בשונה משאר הפיצוצים ברחבי הארץ אשר בוצעו בהצלחה, הרי שכאן הסתבכו העניינים. הלוחמים, הצליחו להגיע בסמוך לגשר אך זוהו על ידי השומרים הערביים. אש תופת נפתחה לעברם והלוחמים רצו לעבר הגשר על מנת לפוצצו אך כדור נותב של האויב פגע באפוד עם חומר הנפץ שעל גופו של אחד הלוחמים ופיצוץ אדיר הרעיד את האזור כולו. 13 לוחמים נהרגו בפיצוץ. בשנת 1968 הועברו הלוחמים לקבורה במקום נפילתם בקבר אחים על יד האנדרטה.

ממש מעבר לכביש ניתן לעצור להתרעננות טעימה ב'תושה בייקרי' – קונדיטוריה ובית קפה מול הים. המקום מעוצב באקלקטיות נעימה באוויר הפתוח עם אווירה נעימה. ניתן לשבת במקום ולהזמין ממגוון המטעמים בתפריט- מאפים ומוצרי קונדיטוריה -עוגות שמרים, עוגות בחושות, עוגות שוקולד וגבינה, מוסים, קרואסונים, עוגיות ועוד לצד קפה טעים ואיכותי, מגוון מנות ביניים מירקות טריים ושונים תוצרת האזור ומוצרי מעדניה שניתן לקנות הביתה או כמתנה בשילוב יין משובח ו/או פרחים.

אתר הנקרות – ראש הנקרה

במרחק נסיעה קצר משם, במעלה ההר, נגיע לאתר ראש הנקרה. כבר בחניה נשקף הנוף הקסום של רצועת חוף הים מהיפים בארץ, חופי אכזיב.  נרד לאורכו של דק עץ נגיש כשהנוף מלווה אותנו לאורך כל הדק. אל האתר מגיעים דרך רכבל (הקצר בעולם!) ושם מתגלה תופעת טבע ייחודית. לאורך אלפי שנים הים כירסם את המסלעה של סולם צור שנפגשת בדיוק בנקודה הזאת עם הים – כך נוצרו הנקרות שאת יופיין צריך לראות כדי להבין את עוצמתם. באתר נמצאים גם פסי הרכבת והמנהרה של הרכבת הבריטית שפעלה בין השנים 1943-1948, אשר הופצצו בליל הגשרים על ידי חטיבת כרמלי.

פארק אדמית, מערת קשת ואנדרטה

מסלול טיול קצר ונגיש תוכלו למצוא בפארק אדמית (כרבע שעה של נסיעה מהנקרות). האזור מאופיין בנוף פראי של מצוקי נחל בצת ונחת נמר. במרומי הגליל המערבי, מסלול קליל מוביל לתופעה גיאולוגית יפה זו אשר נמצאת על רכס אדמית, ולתצפית חובקת יער וים.

מרחבת החניה, יורד שביל סלול ונגיש, עביר לעגלות נכים ולעגלות ילדים. במרחק כמה פסיעות ניצבת מימין לשביל פרגולת עץ נאה, המציינת את מקומו של המצפור על שם אלדד רגב ואודי גולדוואסר, שנחטפו ביולי 2006 בידי לוחמי ארגון חזבאללה. התקרית, שבה נהרגו עוד שלושה חיילי צה"ל, הייתה האירוע שהצית את מלחמת לבנון השנייה.

השביל ממשיך להתעקל במורד עוד כ-200 מטר ומגיע למצפור טופז, המנציח את זכרה של טופז אבן-חן קליין, שנספתה בשרפה הגדולה שהשתוללה בכרמל בדצמבר 2010. כ-150 מטר במורד השביל הסלול נמצאת מערת קשת בין שמיים לארץ תלויה לה קשת סלע גדולה על פני תהום עמוקה. הכינוי "מערה" ניתן למקום רק משום שלא נמצא לו תיאור הולם יותר. תוכלו למצוא כאן, במקום שבו שכנה מערה רגילה לכל דבר, תהום עמוקה ורק רצועה צרה של סלע מרחפת באוויר בדמות קשת. אפשר לחזור לנקודת המוצא בשביל הנגיש, אך גם בדרך אחרת. הולכים מהמערה מזרחה על שפת המצוק, בעקבות סימון השבילים האדום. אחרי כ-200 מטר מגיעים למצפור אמיר, המוקדש לזכרו של סא"ל אמיר מיטל, מפקד סיירת גולני, שנהרג בדצמבר 1988 בפשיטה על יעדי מחבלים בלבנון. למרגלות המצפור עובר ערוץ נחל בצת, החוצה את בקעת שפע הפורייה. עתה, כל שנותר לעשות הוא להמשיך מעט בשביל המסומן אדום ולהיפרד ממנו בעקבותיו של סימון קק"ל ירוק, המפנה שמאלה לרחבת החניה שממנה התחיל המסלול.

הפסקה לאוכל, נשנושים והתרעננות תוכלו לעשות בקיבוץ אילון. במתחם עסקים תמצאו: בית קפה וקונדיטוריית בוטיק 'מיקה' שמציעה גם גלידה ביתית, חומוס אבו ברי – חומוסיה טעימה ומפנקת, ביסטרו 899, פיצה דארצ'ה, סושי רן ועוד.

קירות מדברים

את הסיור נסיים במתחם קירות מדברים בשתולה. "קירות מדברים" הם ציורי גרפיטי נפלאים על חומת גבול במושב שתולה. זהו פרויקט מעורר השראה בו בעקבות יוזמה מקומית והתגייסות של אמני גרפיטי מובילים מהעולם הפכו קיר בטון מכוער ומאיים ליצירת אומנות צבעונית ומרתקת שמושכת למקום אלפי מבקרים והפכה את שתולה והאזור לאטרקציה תיירותית.

8 אמני גרפיטי מהשורה הראשונה בעולם, שאליהם הצטרפו עוד מספר אמנים ישראלים בולטים, הפכו את גדר הבטונדות האפורה ליצירת אומנות מרהיבה, צבעונית ומלאת הבעה ורגש. כך נולד גם השם הנפלא "קירות מדברים" -ציורי הענק (כ-10 מטר רוחבם) כוללים מגוון רחב מאוד של דימויים, רעיונות וסגנונות.

בנוסף לציורים בסמוך לשתולה, ציירו חלק מהציירים פרחים רבים על הקיר שהוצב אל מול נקודת החטיפה של רגב וגולדווסר (ומקום נפילתם של בנין, נזאל ותורג'מן), שנמצאת כקילומטר מערבה משתולה. מיני הפרחים המצוירים שם מופנים לכל חלקי הארץ כמו מקורם של הנופלים.

אם תרצו, בדרך יש גם מגוון של מרכזי מבקרים שניתן לעצור בהם: יקבים ומזקקה, מגוון אומנים וסדנאות יצירה ועוד. לצד אטרקציות כגון: צניחה חופשית, טיולי רייזרים וג'יפים, שייט בסירות טורנדו, צלילה, מתחמי אקסטרים ועוד.

מלונות קרובים

מבצעי החודש