יום טיול במטולה

ברוכים הבאים לקצה הצפוני של מדינת ישראל – המושבה מטולה! כאן תיהנו מחופשה שמשלבת אורבני וטבע,
בתי אבן בני למעלה מ-100 שנה, רחובות אינטימיים עם אווירה של חו"ל ונופים ירוקים ומרהיבים

  • מתאים לכלבים
  • נגיש
  • המלצות לימי טיול
  • טיולים
  • טיולי עגלות
  • מסלולי הליכה
  • תצפיות
לתצוגת מפה

בקצה הצפוני של המדינה מחכה לכם המושבה הציורית מטולה, שבה תוכלו ליהנות משלל טיולים, אטרקציות ומסעדות. ברחוב הראשונים תוכלו ליהנות משלל גלריות, מסעדות ופאבים מעולים, ובמרחק של 5 דקות נסיעה תוכלו להגיע לשמורת הטבע נחל עיון, שבה 4 מפלים יפים ומרשימים במסלול שחלקו מונגש ונעים לטייל בו לאורך כל השנה. אם הגעתם עד לכאן ודאי תתארחו במלון מטיילים מטולה, ותוכלו לעלות במעלית הצפונית ביותר במדינה, במבנה שאירח גם את המרגל אלי כהן!

ביקשנו ממשה, אחראי חווית האירוח במלון מטיילים מטולה, המלצות למקומות שאסור לפספס בביקור הבא שלכם במושבה הקסומה. אם תרצו ליהנות מהנופים במלואם, תוכלו לעבור בקבלה ולשכור משקפת איכותית, בעזרתה תשקיפו על השדות, ההרים והעמקים המרהיבים שמקיפים את מטולה.


1. מצפה דדו

בראש המושבה נמצאת תצפית פנורמית מרהיבה המשקיפה אל שכנינו בלבנון, הרי הגולן והחרמון, רכס הרי נפתלי ועמק החולה. בימי ראות טובה ניתן ליהנות כאן מנוף צפוני מרשים לצד הסברים מוקלטים על האתרים השונים הפרושים לרגלינו.

2. מצפה רותם

אי אפשר שלא לבקר במושבה מטולה מבלי לקפוץ למרפסת התצפית עוצרת הנשימה שבמצפה רותם. נוף השדות המלווים את ערוץ נחל עיון, עמק החולה, קרן נפתלי, מדרונות רמת הגולן וגם החרמון. מקום מושלם לפק"ל קפה או פיקניק של יין וכריכים.

3. אנדרטת צד"ל החדשה

ביולי 2021 נחנכה בסמוך לגדר הטובה אנדרטה לזכר חיילי צד"ל. באנדרטה תמצאו רחבת הנצחה ובה נר התמיד, אזור תצפית, חורשת עצים להתכנסות ושהייה במקום ומתחם חניה למבקרים. האנדרטה משתרעת על פני 2,800 מ"ר והוקמה על מנת להחליף את האנדרטה המקורית שהוקמה בסמוך לכפר מרג' עיון שבדרום לבנון, ופוצצה על-ידי כוחות חיזבאללה לאחר הנסיגה מלבנון בשנת 2000.

4. טיילת מטולה החדשה עם תצפית למפל הטחנה

הטיילת הזאת חדשה וחמקמקה והרבה אורחים מצליחים לפספס אותה, אבל אל תוותרו! רשמו ב-waze "רחוב השמורה 37, מטולה". יש חניות רבות לאורך הטיילת ובקצה תגלו תצפית נפלאה למפל הטחנה שבשמורת נחל עיון. שם תוכלו להשקיף גם אל שכנינו מלבנון וליהנות מהשקט שיש רק במטולה.

5. פארק המעין

בלב המושבה נמצא פארק רחב ידיים עם מדשאות וספסלים, ובכניסה נמצא מעין יפה תחת עצי תאנה קסומים. בפארק פינות ישיבה נעימות והוא מושלם לפיקניק עם המשפחה. בכניסה תמצאו ספריה שיתופית ותוכלו לקרוא בנחת מאחד הספרים המפתיעים שתמצאו וכמובן להחזיר 🙂

6. רחוב הראשונים

רחוב הראשונים הוא הרחוב הראשי במטולה וככזה הוא גדוש במסעדות, גלריות ופאבים ייחודיים. שריינו לכם זמן לשיטוט בין בתי המלאכה ובתי האבן היפים. בין המסעדות ובתי הקפה שתמצאו ברחוב הראשונים יש מספר פנינים קולינריות וכל אחת שווה ביקור!

בין האהובות עלינו: מסעדת הטחנה, עיוני – חמרא גלילית עם פיצה משגעת; הסמטא שמגישים המבורגר משובח, בית שלום הותיקה והמצוינת, בית הקפה המקסים caffeeti, ולמי שרוצה לאכול מהפלאפל הצפוני במדינה – אפללוס פלאפל זה ה-מקום! אחרי יום גדוש חוויות, תוכלו לחזור למלון ולהיעזר במשה ושאר צוות המלון כדי לתכנן את יום הטיול הבא שלכם!

מיקום