מסעדות בערבה הדרומית

יש הרבה סיבות טובות להגיע לטייל בערבה הדרומית: השלווה המדברית, הקהילות המעניינות, הנופים המרהיבים, וכמובן- האוכל! אספנו עבורכם כמה המלצות למקומות שווים לעצירה טעימה במיוחד, בתיאבון!

  • איטלקי
  • טבעוני
  • לא כשר
  • Take away
  • אוכל ביתי
  • מסעדות
  • בשרי
  • חלבי
  • כשר
לתצוגת מפה

איזור הערבה הדרומית הוא אחד האיזורים הגדולים בארץ (13 אחוזים משטח מדינת ישראל!), שבו תוכלו לחוות קילומטרים רבים של נהיגה, טיולים וכמובן אוכל מצויין! קבלו כמה המלצות למקומות הכי טעימים בערבה הדרומית!

פיצה גורודיטה בקיבוץ נוה חריף

פיצה גורודיטה, השוכנת בקיבוץ נוה חריף הפסטורלי היא פיצרייה קטנה וקסומה שהקימה בת הקיבוץ, נופר כהן לפני כשנה.

נופר, בוגרת לימודי קרימינולוגיה וחינוך, החליטה לאחר שנים של עבודה במערכות החינוך בחבל אילות, להקים עסק עצמאי מתוך תשוקה אמיתית למאכל השמנמן, (משמעות המילה גורודיטה היא שמנמנה בספרדית), ובעקבות אהבתה לפיצה שתמיד זללה בבית אמה. לאחר שאמה העניקה לה במתנה את המתכון המשפחתי הסודי, היא החליטה לפתוח פיצרייה משפחתית.

את הפיצרייה הצבעונית, הממוקמת במבנה גן הילדים והפעוטון הישן בקיבוץ, בנתה נופר יחד עם משפחתה וחבריה, וכשתגיעו למקום תוכלו ליהנות מפיצה נהדרת המבוססת על חומרי גלם מקומיים מהערבה הדרומית ככל שניתן.

מנת הדגל של המקום היא פיצה גורודיטה, פיצה הכוללת שילוב מושלם של בטטה וגבינת עזים, שהיא המאכל הפופולרי ביותר במקום. נופר מספרת, שהיא תמיד קשובה לקהל הלקוחות הנאמן שלה ותשמח לכל רעיון לטעמים חדשים. במקום גם מוצעת פיצה ללא גלוטן (בהזמנה מראש, כי מכינים את הבצק במיוחד) ופיצה טבעונית.

בפיצה גורודיטה עובדים, לצד נופר, בני משפחתה, כך שתוכלו לחוות חמימות של עסק משפחתי אמיתי, ובערב המקום הופך למעין פאב המואר בגרילנדות שבו מוסיקה ואווירה מיוחדת וניתן לשבת בו עד לשעות הלילה.

טיפ למטיילים: לא לוותר בשום אופן על הקינוח במקום- בצק פיצה העוטף בתוכו שוקולד או לוטוס, מעין רוגולך שלא תוכלו להפסיק לאכול.

מבחינת כשרות: המקום כשר ללא השגחה.

ימי ושעות הפעילות: בימים ראשון עד חמישי, בין השעות 18:00-22:00

פונדק נאות סמדר

פונדק נאות סמדר הוא פונדק קסום שהוקם על ידי אנשי קיבוץ נאות סמדר השוכן במרחק כמה דקות נסיעה. סיפורו של הקיבוץ מעניין במיוחד, תחילתו בשנות ה-80 שאז התקבצה לה קבוצת סטודנטים ירושלמים בגילאי
60-20, שהתעניינה בנושא לימוד מצבו של האדם על ידי התבוננות בחיי היום-יום. הקבוצה שנוצרה, בראשותו של יוסף ספרא, החלה לחפש מקום שבו תוכל להתיישב, והקריטריון החשוב היה מקום נטוש ומבודד- וכן, היא בחרה את הערבה.

בכניסה לנאות סמדר מבחינים מייד במבנה בית האמנויות המרהיב, הצבוע בצבעי ורוד, טורקיז וכמובן צבע החרדל המדברי.

בחזרה לפונדק: הפונדק שוכן על אם הדרך בין מצפה רמון לאילת (כביש 40). במקום תמצאו קפה משובח, עוגות, מסעדה צמחונית וגם את חנות הבית המוכרת ממגוון המוצרים האורגניים של נאות סמדר, שתוכלו לקחת איתכם לדרך. מה בתפריט? לזניה מגבינות העיזים האורגניות תוצרת המקום, טוסטים, מנות חמות וטבעוניות ומנות נוספות המשלבות מוצרים אורגניים מהתוצרת המקומית. בנוסף תמצאו כאן מגוון מאפים, קינוחים וגלידות עבודת יד. מומלץ לשבת בגן הקסום שנמצא מאחור, ולא לוותר על גלידת יוגורט העיזים הנפלאה!

סויה סושי בר

סויה סושי היא מסעדת סושי קטנה ומטריפה הממוקמת בקיבוץ יהל, במרחק של עשר דקות נסיעה תמימות ממלון מטיילים מדברי לוטן.

את המסעדה הקים צביקה קליין, שבין שאר עיסוקיו הוא הרבש״צ של קיבוץ יהל, כן, מי ששומר ומאבטח את הקיבוץ.

קליין הגיע מאשקלון לעבוד בענף המלונאות באילת במלון גדול. לאחר כשלוש שנים הוא עבר לעבוד ולנהל את חדר האוכל בקיבוץ יהל, ושם החל להתאהב בקיבוץ ובחיים השלווים שיש בו.

בשנת 2010, בעקבות הפרטת הקיבוץ, המפגשים בחדר האוכל הלכו ופחתו, והמועדון החברתי הלך והעלה אבק, אז הוא חיפש מקום שבו יוכלו להיפגש חברי הקיבוץ, ממש כמו פעם, והחליט להקים מסעדה קטנה, שבה הוא החל להכין סושי נפלא. הוא הלך והתמקצע, החל להעביר סדנאות סושי ופתח את סויה סושי.

המקום מתפקד, מאז תקופת הקורונה, כמסעדת טייק אווי בהזמנה מראש, שמתפקדת בימי רביעי וחמישי בין השעות 12:00-20:00. מנת הדגל במקום היא מנת הסלמון ספיישל- ספייסי סלמון עטוף בסלמון נא. במקום תוכלו למצוא גם סושי טונה אדומה ומגוון מנות צמחוניות כולל סושי מנגו בעונה, את המנות מכין צביקה במו ידיו מחומרי גלם טריים ומקומיים ככל שניתן. ניתן להזמין מראש ולשבת לאכול במקום. בנוסף, צביקה עורך סדנאות סושי וארוחות פרטיות בתיאום מראש.

איפה נמצא? בלובי בית ההארחה בקיבוץ יהל.

פונדק יטבתה

קיבוץ יטבתה, הממוקם במרחק 10 דקות נסיעה ממלון מטיילים מדברי לוטן, הוא אחד הקיבוצים האמידים בארץ, ועיקר הכנסתו מענף החלב, הכולל את הרפת ואת מחלבת יטבתה שמייצרת את השוקו הנוסטלגי שכולנו מכירים. מול הקיבוץ שוכן פונדק יטבתה המשמש כפונדק דרכים להתרעננות בדרך לאילת ולערבה הדרומית. בפונדק תמצאו מזנון, בית קפה וכמובן את מגוון מוצרי המחלבה כולל הגלידה המפורסמת, וכן חנות שבה נמכרת תוצרת מקומית מרחבי הערבה. לצד הפונדק תמצאו מקום נוסף ששווה לעצור בו: פארק יטבתה.

קפה תמנע

קפה תמנע שוכן במבנה אבן קסום המשקיף על האגם הקסום בפארק תמנע.

בבית הקפה תוכלו ליהנות מאוכל חלבי או צמחוני וכשר שניתן לאוכל במקום או להזמין מראש ולאכול בהנאה רבה באחת מפינות הפיקניק סביב האגם. ולמי מכם שחושש מהחום בקיץ (ובצדק), בית הקפה ממוזג ומרווח, כך שאפילו בימים החמים ביותר תוכלו למצוא בה פינה שקטה וקרירה. שימו לב: בעלי רגישות לגלוטן, למוצרי חלב או לכל סוג מזון – ניתן לעדכן מראש, וימצאו עבורכם פתרונות. ודבר נוסף, המסעדה כשרה ולכן בימי שבת לא מוגשות פיצות.

שעות פתיחת המסעדה: בהתאם לשעות הפתיחה של הפארק: ימי ראשון עד שבת בשעות 08:00 – 16:00. 

דנה תורג׳מן- חוויה מרוקאית במדבר

בלב היישוב הקהילתי באר אורה, הממוקם במרחק 20 דקות ממלון מטיילים מדברי לוטן, ואל מול נוף מדברי קסום שוכן ביתם של דנה ויניב תורג׳מן. שניהם בכלל גרו בעתלית, ואז הגיעו לכאן לסוף שבוע עם חברים- והתאהבו. דנה, ממוצא רוסי, מבשלת מאז שהיא זוכרת את עצמה, אך כשהכירה את משפחתו של יניב, התאהבה באוכל המרוקאי, למדה מאמו לבשל את המאכלים שהוא גדל עליהם, והחלה לבשל מטעמים נפלאים. בחצר ביתם המטופחת תוזמנו לארוחה מרוקאית כהלכתה, כאשר האוכל יוגש לכם בכלי טאג׳ין ססגוניים, כמיטב המסורת המרוקאית. מומלץ לטעום הכל, מהכל! את הקוסקוס הנימוח, המרק המתובל המתלווה אליו. ואסור, פשוט אסור לפספס את קציצות הדגים המפורסמות של דנה!

כתובת: דקל דום 15, באר אורה, ישראל

טלפון להזמנות: 054-9452060

כפות תמרים

מסעדת כפות תמרים בקיבוץ אילות שוכנת במרחק 35 דקות בלבד ממלון מטיילים מדברי לוטן. למעשה, המסעדה היא חדר האוכל של הקיבוץ השיתופי, שבו תוזמנו לסעוד לצד חברי הקיבוץ, חקלאים ועובדי המשק. במסעדה תוכלו למצוא מזנון חופשי, עשיר וכשר, שבו יוצעו לכם מגוון רחב של אוכל ביתי, בשרים, סלטים, מנות ראשונות, מנות צמחוניות וקינוחים. שימו לב, המסעדה סגורה בשבת.

גולת הכותרת כאן היא שוק האוכל המוכן והחגיגי המתקיים כאן בכל ימי שישי בין השעות 8:00-14:00 שבו תוכלו לקנות ואף לאכול במקום מגוון עצום של אוכל מוכן וכשר לשבת- מנות דגים, קוסקוס ומרק לשבת, אוכל צמחוני וטבעוני, עוגות ומאפים איכותיים וכמובן את תמרי קיבוץ אילות המפורסמים במתיקותם.

החודש במלונות מטיילים

מיקום