נחל השופט - מסלול בצפון למשפחות

  • נגיש
  • מסלול מעגלי
  • טיולים
  • טיולי עגלות
  • מסלולי מים
לתצוגת מפה

מחפשים מסלולים רטובים בצפון לשלב בחופשה המשפחתית? נחל השופט מבטיח חוויה בלתי נשכחת. כל המידע על אפשרויות טיול, נגישות והטבע בשמורה

הרבה מאוד משפחות בוחרות לצאת לחופשות וטיולים בצפון הארץ, והסיבות לכך ברורות. מדובר באזור ירוק ויפה, עם אוויר נקי ומרענן, שלל אטרקציות ואתרים מעניינים, והזדמנויות ליצור זיכרונות מדהימים עם האנשים שאתם אוהבים.

אם אתם מתכננים חופשה כזו בקיץ הקרוב, הכוללת אירוח כפרי בצפון או לינה במלונות בצפון הארץ במלון מטיילים איכותי, הרשו לנו לנחש שאתם מחפשים מסלולי מים שמשלבים נופים מהממים עם אפשרויות מרגשות לרגיעה והצטננות.

יש מגוון מסלולים רטובים בצפון שעשויים לענות על הדרישה הזו, אבל אנחנו כאן כדי להמליץ על הבחירה האולטימטיבית כאשר מדברים על מסלול בצפון למשפחות – נחל השופט המקסים והנגיש.

איפה נמצא נחל השופט?

נחל השופט נשמר ומתוחזק על ידי קק"ל. הוא ממוקם במועצה אזורית חוף הכרמל, וגישה אליו אפשרית רק דרך כביש 66. נוסעים עליו בכיוון דרומה, וכ-6 ק"מ לאחר צומת התשבי פונים ימינה אל יערות מנשה. אחרי נסיעה קצרה, פונים שוב ימינה ונעזרים בשילוט כדי להשאיר את הרכב בחניון של נחל השופט (חניון החרובים). זרימתו של נחל השופט מתחילה בסמוך לקיבוץ עין השופט, ומשם המים נשפכים לנחל הקישון

אילו מסלולי טיול קיימים בשמורה?

ראשית, חשוב לציין שחלקים גדולים משבילי נחל השופט סלול, מה שמאפשר נגישות לכיסאות גלגלים ולעגלות תינוקות, כך שאתם בהחלט מוזמנים להגיע ולטייל עם כל המשפחה, ללא יוצא מהכלל.

נחל השופט מציע שני מסלולי מים שונים:

מסלול מעגלי קצר

אורך: חצי שעה עד שעה.

יוצאים לדרך, אשר מתחילה בעין חשרת – מעיין שנובע מתוך שלוש ניקבות שחצובות בסלע גדול. ממשיכים לכיוון אפיק נחל השופט בשביל לבן-אדום-לבן. בדרך תגיעו לחורשה ובה שרידים של טחנת קמח. בהמשך ישנו גשר קטן שבעברו השני מערה, אך המסלול מוביל בדרך אחרת. אל דאגה, גם בה יש מערות. נקודת הציון הבאה היא גולת הכותרת: מפל קטן ולצידו בריכה. ממשיכים, חולפים על פני סכר וחוזרים לנקודת הפתיחה.

מסלול מעגלי ארוך

אורך: שעתיים עד שלוש שעות.

לא מספיק לכם? אחרי שעוברים את הסכר אפשר במקום לחזור לפנות בדרך העולה, המסומנת באדום. מגיעים לגבעת משעול ופונים ימינה, מגיעים אל חוות עמק השלום (אפשר גם לבקר בה, בתיאום מראש) ויורדים לעבר אין פרוד, משם, יורדים לאורך הנחל עד שמתחברים לנקודת הפתיחה.

איזו צמחייה נמצאת בנחל?

כמו מסלולים רטובים בצפון אחרים, גם נחל השופט הוא פנינה נפלאה בחיק הטבע, ואתם עומדים למצוא בו שלל עצים, פרחים וצמחים בכל מיני צבעים. למשל: הרדוף הנחלים, אשחר ארץ ישראלי, עצי אורן ועוד. חלק מהעצים נמצאים בחורשות או גבעות מיוערות ברחבי נחל השופט. בעונת הפריחה, סביר שתיתקלו בכלניות, רקפות ועוד.

איפה אפשר לעצור לפיקניק משפחתי?

לפני או אחרי הביקור שלכם בשמורת נחל השופט המומלצת, או לחלופין בכל עיתוי אחר של החופשה המשפחתית, סביר להניח שתרצו ליהנות מכל היתרונות של פיקניק בצפון – אבל איפה ניתן וכדאי לעצור ולהתיישב על מחצלת על לצד שולחן פיקניק?

הנה כמה אפשרויות בסביבת נחל השופט:

  1. בתוך נחל השופט – באזור הגשר הקטן שאותו לא חוצים כחלק מהמסלולים, ישנה פינה נהדרת לפיקניק.
  2. יער חוף הכרמל.
  3. תצפית נוף וסובב זכרון יעקב.
  4. גן לאומי תל דור.
  5. יער עופר.

לסיכום, נחל השופט הוא מסלול בצפון למשפחות שמתאים לכולם, ואף פעם לא מאכזב. מקווים שתיהנו מהביקור שלכם, ובכלל מאחלים לכם אירוח כפרי בצפון שאף פעם לא תשכחו!

מבצעי החודש במלונות מטיילים

מיקום