נופש בצפון למשפחה - הרפתקה בלתי נשכחת של כיף, טבע ותרבות

 

רוצים לשבור שגרה ולצאת לחופשה מיוחדת ומהנה? הנה כל מה שאתם צריכים כדי למצות עד תום את הביקור בצפון: הערים, המסלולים, האטרקציות והפעילויות שאין בשום מקום אחר

לתצוגת מפה

חולמים על חופשה באזור עם נופים משגעים, מקומות לינה מפנקים ואינספור אפשרויות לפעילויות שאפשר לעשות עם הילדים? מי אמר שאתם צריכים להכין את הדרכונים ולהתחיל לחפש יעדים ברחבי הגלובוס?

נופש בצפון למשפחות הוא חוויה שכוללת את כל הדברים הללו, ועוד הרבה יותר. למעשה, מרוב שיש כל כך הרבה מקומות לראות ופעילויות לנסות, תכנון החופשה עלול להיות קצת מסובך ומבלבל.

למזלכם, בדיוק בשביל זה אנחנו כאן.

אי אפשר לטעות עם נופש בצפון למשפחות

לא משנה אם אתם מעוניינים לטייל, לנוח, לספוג תרבות או כל דבר אחר – בצפון יש הכל. ראשית, ברחבי הגליל והגולן הטבע פשוט משגע. מהכנרת, דרך הרים גבוהים ויפים כמו הר כרמל, הר חרמון והר מרון, ועד מסלולי מים בצפון כמו נחל בצת ורבים אחרים.

שנית, מגוון הפעילויות לכל המשפחה בלתי נגמר, ויש אטרקציות לילדים בצפון מכל סוג שאתם יכולים לדמיין. השפע הזה מתאפשר הרבה בזכות התנאים הייחודיים, השטחים הנרחבים וההיסטוריה העשירה של האזור.

לבסוף, קל למצוא מקום לינה שישדרג עוד יותר את החופשה, ויאפשר לכם לטעון מצברים בסיומו של כל יום, לקראת עוד יום מהנה. בין אם אתם מעדיפים מלון יוקרתי או כפר נופש בצפון עם ילדים – תמצאו את מבוקשכם.

רוצים להתחיל לתכנן? זה הזמן להכיר את כל האתרים שהופכים את הצפון ליעד מושלם עבור כל משפחה.

ערי הצפון – מסע מרגש, מהנה וחינוכי

אין ספק שהטבע הוא גולת הכותרת של כל נופש בצפון למשפחה ושל הצפון בכלל, אבל זה לא אומר שהערים באזור אינן מרתקות ושוות סיור בפני עצמן.

אלה הערים המרכזיות בהן כדי לבקר:

  • חיפה – עיר החוף (והנמל) התוססת היא מקום של מגוון תרבותי, נופים ציוריים והרבה אוכל טוב. אתם יכולים לבקר בגנים הבהאיים הכל כך מיוחדים, לטייל על וסביב הר הכרמל, לשוטט במושבה הגרמנית ועוד.
  • טבריה – אם חשבתם שחוץ מהכנרת אין מה לראות בטבריה, טעיתם. אפשר לטבול במעיינות חמים עתיקים, לחקור אתרים קדומים, לבקר במוזיאונים וללמוד על הדת היהודית והנוצרית.
  • עכו – חוזרים מערבה לעיר נמל נוספת, החידה בישראל עם שני אתרים ברשימת המורשת של אונסק"ו: העיר העתיקה והגנים הבהאיים (כן, יש כאלה לא רק בחיפה). בעכו אפשר ללמוד היסטוריה, ולא פחות מכך ליהנות ממעדנים קולינריים שונים.
  • צפת – בירת הגליל העליון אינה רק העיר הגבוהה במדינה, אלא גם עיר מרכזית בעברו העשיר של העם היהודי. לכן, כיום ניתן למצוא בה בתי כנסת רבי משמעות ומוזיאונים שמציגים תרבות תנ"כית ויהודית.
  • נהריה – אם אתם אוהבים ארכאולוגיה, כדאי לכם להצפין עד לנהריה. לצד שרידים עתיקים רבים, יש בעיר גן בוטני יפהפה, פארק פסלים מרשים ושלל מוקדי עניין נוספים.

אוויר צח, טבע והרפתקאות בשבילי הצפון

כעת נצא מהערים, נכין צידה לדרך, נשים את התיקים על גבינו ונצא למסע בין נחלים, מערות, עליות ומורדות במסלולי הצפון.

אלה כמה הצעות לטיולים, מבין רבים שמחכים לכם שתגיעו:

  • נחל כזיב מה תגידו על שילוב של מסלול לכל המשפחה, נחל שזורם כל השנה ומבצר מימי הצלבנים אותו פוגשים בתחילת המסלול או בסופו (תלוי מאיפה מתחילים)? בנחל כזיב, שנמצא בין מעלות לנהריה, יש אפשרות למסלול מעגלי או קווי.
  • נחל בצת זהו מסלול קצר שאינו מעגלי, וניתן לשלב אותו עם טיול בנחל שרך. בכל מקרה, בשביל הילדים גולת הכותרת היא מערת נטיפים שנמצאת במהלך המסלול. הכניסה לנחל דרך קיבוץ אילון.
  • נחל אל-על – אם תגיעו לרמת הגולן, כדאי לכם להגיע לנחל הזה, אשר שוכן בתוך שמורת טבע מרהיבה. תוך כדי המסלול תגיעו לשני מפלים, אחד לבן ואחד שחור, ובתחתית כל אחד מהם בריכה בה תוכלו לטבול.
  • נחל סער ומפל סער קרוב מאוד לשמורה הבניאס (עוד אתר מקסים, אך חשבנו שהוא כבר מספיק מוכר) נמצא המסלול הקליל הזה. הביקור בנחל מומלץ רק לאחר גשמים, מכיוון שהוא נחל אכזב, אך אם תגיעו בטיימינג הנכון צפויה לכם חוויה מדהימה.
  • נחל ראש פינה ראש פינה היא מושבה מאוד יפה מסיבות רבות, ואחת מהן היא הנחל בעל אותו השם. המסלול כולל תצפיות מרשימות מאוד לכיוון עמק הירדן, מעיינות וכמובן הרבה מאוד צמחייה.

לפני בחירת מסלולי מים בצפון מומלץ לברר על שעות פעילות ושעות מומלצות, והאם יש לשלם בכניסה. חשוב לציין, כי יש לא מעט מסלולי מים בצפון ללא תשלום שזמינים עבורכם.

אטרקציות בצפון שאתם חייבים להכיר

יש אטרקציות לילדים בצפון לכל גיל, תחביב והעדפה. אתם יכולים לתכנן נופש בצפון למשפחה ולרצות את כולם, על ידי בחירת הפעילויות הנכונות.

הנה כמה רעיונות בהם אתם מוזמנים להשתמש:

  • מרכז קנדה – אם אתם רוצים להעביר יום שלם במקום אחד, כל מה שעליכם לעשות הוא להגיע למטולה. במרכז קנדה אתם יכולים להחליק על הקרח, לשחות בבריכה, לשחק באולינג או שלל משחקים אחרים, להסתובב במבוך, לקפוץ בטרמפולינות ולהשתעשע במתקנים לכל הגילאים.
  • הר חרמון – אם אתם נוסעים בחורף, ביקור בחרמון יאפשר לכם להציג לילדים את הפלא (לפחות בישראל) שנקרא שלג. עם זאת, אתר החרמון פתוח כל השנה, ומציע המון אטרקציות גם בקיץ: רכבל, מזחלות אקסטרים, אבובים שיורדים במדרונות ההר, קרטינג והפעילות המגניבה מכולן: ריחוף במתקן חדשני.
  • צוק מנרה – קרוב לקיבוץ מנרה (ולקריית שמונה) ממוקם האתר הזה, בו נמצא הרכבל השני הכי ארוך בישראל (רק ב-2022 עקפה אותו הרכבלית בחיפה). חוץ מזה, אפשר ליהנות בצוק מאומגה, סנפלינג, קיר טיפוס, מגלשת הרים ועוד.
  • אגמון החולה במרכז עמק החולה תגלו את האגם המלאכותי הזה, אליו נוהרים מכל רחבי הארץ (והעולם) כדי לצפות בציפורים נודדות וליהנות מנוף נהדר. אתם מוזמנים לסייר ברחבי האתר באופניים או ברכבים חשמליים, אותם ניתן לשכור בכניסה.
  • מוזיאון עתיקות הגולן – נופש בצפון למשפחה הוא הזדמנות טובה להפגיש את הילדים עם תרבות. אחת הדרכים היא להגיע לקצרין, למוזיאון אשר מתעד את ההיסטוריה הארוכה של אזור הגולן באמצעות תצוגות מרתקות.

דברים שמומלץ לעשות בצפון עם ילדים

מלבד אתרים ספציפיים, יש אטרקציות בצפון שניתן לבצע במספר מקומות שונים, רובן ממש בחיק הטבע.

שוב, יש לנו כמה הצעות שעשויות לסייע לכם:

  • קיאקים – שיט על נהר הירדן הוא חוויה אדירה לכל המשפחה. אפשר לבחור בין כמה חברות (שפועלות במוקדים נפרדים) ובין מסלולים שונים, בהתאם לגילאי הילדים.
  • נסיעת שטח – רוצים נופש בצפון למשפחה באווירה אפילו הרפתקנית יותר? ברחבי הצפון פועלות מספר חברות שמציעות טיולי ג'יפים, טרקטורונים ורייזרים לכל המשפחה. יש אפילו טרקטורון מעופף, שמאפשר לכם לטוס עם הציפורים בשמיים.
  • רכיבה – דרך נוספת ליהנות ממרחבי הצפון הירוקים, היא באמצעות רכיבה על סוסים, חמורים או גמלים. לחלופין, באתרים שונים אפשר לרכוב על אופניים, תלת-אופנים ועוד כל מיני כלים.
  • סדנאות – מסדנאות יצירה ועד סדנאות שוקולד, שלל אתרים בצפון מציעים חוויית למידה ויצירה יוצאת דופן לילדים ומבוגרים כאחד. יש אפילו סטודיו להכנת חפצי נוי מדלעת, בו כל אחד ואחת מבני/ות המשפחה יכולים להכין לעצמם מזכרת לקחת הביתה מהחופשה.
  • קטיף עצמי – בצפון קיימים משקים, חוות, מטעים ומקומות נוספים, אליהם אפשר להגיע כדי לקטוף דובדבנים ופירות אחרים. בחלק מהאתרים הללו יש אפשרות לבצע פעילויות נוספות, כך שמדובר באמת בחוויה שעשויה להתאים לכולם.

טיפים לתכנון נופש בצפון למשפחה

ברגע שאתם יודעים בדיוק (או בערך) מה אתם מתכוונים לעשות בחופשה, הצעד הבא הוא להזמין מקומות לינה בלוקיישן הטוב ביותר. לפני כל מאפיין אחר, מלונות בצפון למשפחות צריכים להיות ממוקמים בצורה שתהיה לכם נוחה ומועילה.

המלון אמור לשמש בתור נקודת יציאה לטיולים, אטרקציות, מסעדות וכו', אז מומלץ לבחור בהתאם למסלול המתוכנן, על מנת לחסוך זמן ולהימנע מעמידה בפקקים.

כמובן שזה לא השיקול היחיד בבחירת מלון. חשבו היטב האם אתם מעדיפים לישון באווירה של אירוח קיבוצי בצפון או במבנים רבי קומות. למשל, כפר נופש בצפון עם ילדים יכול להיות בחירה מעולה.

כדי לחסוך כסף, שימו לב שאתם לנים במקום שמציע את כל מה שאתם צריכים, אבל לא מעבר לכך. כלומר, בזמן נופש בצפון למשפחה אתם לרוב לא צריכים מתקני ספא מפנקים, אבל כן מטבחון מצויד ומתקני שעשועים בחוץ.

לפני שאתם בוחרים, בדקו אם במלון יש ארוחת בוקר כלולה והאם יש אפשרות לקבל הנחות והטבות לכניסה לאטרקציות ולאתרים השונים.

חופשה נהדרת לכולם!