מה חשוב לבדוק לפני שבוחרים מסלולי טיול?

  • פתוח בשבת
  • מסלול מעגלי
  • המלצות לימי טיול
  • טיולי חורף
  • טיולים
  • מסלולי הליכה
  • מסלולי מים
  • מעיינות
  • שמורות טבע
לתצוגת מפה

מסלול מעגלי או קווי? טיול אופניים או הליכה? מסלול רטוב או יבש? יש כל מיני גורמים שמשפיעים על בחירת מסלולי טיול בצפון – אז בואו נעשה סדר

מתכננים חופשה בצפון, או סתם נסיעה לטיול בשבת או בחג? אתם לא צריכים אותנו כדי לספר לכם שיש המון מסלולי טיול בצפון עם נופים משגעים, אבל איך בוחרים לאן לטייל?

זו עשויה להיות החלטה לא פשוטה, בגלל שיש לא מעט דברים לקחת בחשבון, וכמובן כי אתם רוצים לבחור מסלולי טיול שעומדים בצרכים ובדרישות של כל המשתתפים, ומסוגלים לספק הנאה מושלמת ללא תקלות או הפתעות לא נעימות.

הנה מדריך קצר לבחירת טיולים בצפון כך שלא תתאכזבו.

מהי דרגת הקושי של מסלולי טיול?

בהתאם ליכולות שלכם ושל החברים, המשפחה או אנשים אחרים איתם אתם בוחרים לטייל, בחרו מסלול לא מאתגר מדי אך גם לא משעמם.

למשל, נחל עיון הוא מסלול נהדר לאנשים בכל הגילאים כמו כן גם דרך נוף הרי נפתלי משום שאת הדרך ניתן לעשות ברכב. בנוסף, אם זה רלבנטי חשוב לבדוק את נושא הנגישות, ולבחור במסלול כמו נחל נעמן אשר מאפשר לכולם לקחת חלק.

אפשרות נוספת, היא לבחור במסלול שאפשר לעשות ברכב, כמו יער ביריה.

האם זה מסלול מעגלי או קווי?

אם כל החבורה המטיילת מגיעה עם רכב אחד, ובוודאי אם בתחבורה ציבורית, מומלץ לבחור מסלול מעגלי – בשביל שתוכלו להשאיר את הרכב בנקודה שהיא גם ההתחלה וגם הסיום. לחלופין, מסלולי טיול קוויים מתאימים למי שמגיעים עם שני רכבים ומעלה. אפשר להשאיר את הרכב ולצאת לטיול, אשר מסתיים בנקודה בה משאירים מראש רכב נוסף.

למשל, בנחל כזיב יש גם מסלול מעגלי וגם מסלול קווי. יש שלל טיולים בצפון שכוללים את שתי האפשרויות, וגם כאלה בהם יש רק את אחד מסוגי המסלולים.

האם קיימת אפשרות של מסלול רטוב?

במיוחד בימות הקיץ החמים, אך לא רק, כיף לשלב מים בטיול שלכם. מסלול רטוב מאפשר עצירה להתרעננות, ובדרך כלל תמצאו פה שלל פינות חמד שמתאימות לעצירה ממושכת. מעבר לזה, אם אתם מטיילים עם ילדים, רוב הסיכויים שהחלק הרטוב יעשה להם את היום.

שקלו לבחור מסלולי טיול בצפון כמו מעיין עין חרדלית או עין תינה.

האם המסלול מאפשר טיול אופניים?

יש טיולים בצפון שמתאימים לא רק להליכה, אלא גם לרכיבה על אופניים ברמה מסוימת של אתגר. אוהבים לרכוב בשטח? מחפשים חוויה מיוחדת לכל המשפחה? טיול אופניים בצפון אפשרי במקומות כמו אגמון החולה.

מתי מומלץ לבקר במסלול?

גם אם אתם בטוחים שמצאתם את המסלול המושלם, אל תשכחו לוודא שמדובר בעיתוי מתאים לבקר בו. יש מסלולי טיול בצפון שנהדר להגיע אליהם כל השנה, ואחרים מתאימים רק לעונות או תנאי מזג אוויר מסוימים. על אחת כמה וכמה, אם בחרתם מסלול רטוב, קחו בחשבון שאולי הוא רטוב רק חלק מהזמן.

גם לגבי שעות הפתיחה, מומלץ להתעדכן דרך רשות שמורות הטבע והגנים. בכלל, חשוב לדעת כי באתר של החברה להגנת הטבע ישנו עמוד מוקד מעודכן, דרכו ניתן להתעדכן על כל הפרטים הנחוצים ולקבל מידע לגבי מסלולי טיול בצפון ובכל הארץ.

האם יש אטרקציות נוספות באזור?

לפעמים, גם הטיול המושלם לא מספיק. אם כבר נסעתם רחוק, למה לא לחפש עוד אטרקציות בצפון? לדוגמה, בראש הנקרה אפשר לשלב טיול מרתק עם מיצג אור קולי מהפנט.

מהן אפשרויות הלינה בסביבה?

יוצאים לחופשת טיולים בצפון? כדי לחסוך זמן, פקקים וכאבי ראש, נסו לבחור מקום לינה קרוב ככל האפשר למסלולים שבחרתם. יש מלונות בארץ שמתמחים בהענקת שירות מותאם למטיילים, אז אתם יכולים לבחור כפר נופש בצפון שיעצים את החוויה. אירוח כפרי בצפון מקרב אתכם לטבע, ואת הטבע אליכם.

אנחנו מאחלים לכולכם טיול מהנה ובלתי נשכח!