טעים לטייל

Travel, eat, meet

איזה כיף שהגעת להתארח בגליל!
בכדי להשלים את החוויה להכי אותנטית ומקומית שיש, יצרנו עבורך רשימת המלצות למקומות מיוחדים שבהם ניתן להתארח ולאכול ממש בבתים של מקומיים.
הרעיון שלנו זה לחבר אתכם ואתכן, האורחים והאורחות שלנו, לקהילה המקומית.
בתאבון 😊

  • אוכל ביתי
  • תרבות וקולינריה
לתצוגת מפה

טעים לטייל בגליל העליון

ברוכים הבאים לכפר ע'גר-הכפר העלווי עם ההיסטוריה המרתקת, עכשיו פתוח לכולם! בואו להכיר את התרבות, המאכלים, ולהרגיש הכי קרובים שיש לחו"ל.

פאטמה חטיב I כפר ע'גר

פאטמה תשמח לארח אתכם בביתה בכפר ע'ג'ר. פאטמה מכינה אוכל ביתי עלאווי מסורתי, היא תשמח לארח קבוצות ופרטיים, בתיאום מראש!  החל מקבוצות קטנות ועד 50 איש.
פאטמה כל יום מכינה משהו אחר, וגם נענית לבקשות אישיות.

חלק מהתפריט של פאטמה: מנסף אורז עם בשר בקר, עלי גפן, קובה, כרוב ממולא ועוד…

יש לתאם הגעה מראש בטלפון 0584542139

המחלבה של מונה ומוחמד פתאלי I כפר ע'גר

טעמתם פעם שנקליש? שנקליש הוא כדור גבינה קשה מתובלת היטב ומצופה בעלי זעתר מיובשים.
השנקליש הוא מאכל סורי-לבנוני, אשר נדיר למצוא בימינו. בארץ המקום היחיד שמשמר את המסורת ומייצר שנקליש הוא הכפר הסורי-עלוואי ע'ג'ר שזה אחד המאכלים המיוחדים בו, כאלו שלא תמצאו בשום מקום אחר. מונה ומוחמד פתאלי ישמחו לארח אתכם בחווה שלהם בכניסה לכפר ע'ג'ר, שם הם מייצרים מוצרי גבינה מסורתיים מעיזים וכבשים.
המחלבה פתוחה כל יום מ-9:00-16:00, מומלץ לתאם הגעה במספר 052-633-3430

איסמעיל סלמן I הדרכות, סיורים ואירוח ביתי בכפר ע'גר

איסמעיל מכפר ע'ג'ר ישמח לארח אתכם בביתו, ואף להעביר לכם סיור פרטי בכפר במידה ותרצו להכיר לעומק את הכפר והתרבות המיוחדת.

איסמעיל ומשפחתו מארחים בביתם קבוצות ופרטיים, וישמחו לבשל עבורכם אוכל עלאווי אותנטי, ממנות הדגל: מג'דרה, עלי גפן, קובה, סלטים, חומוס עבודת יד, פוקאצ'ה עם זעתר, מקלובה עם עוף ועוד שלל מאכלים אופיינים לדרום סוריה. כל המאכלים טריים ומוכנים יום יום.
נשמע טוב ופתחנו לך את התאבון? כדאי לתאם מראש את הגעתכם במספר 0502320702.

לאחר ששבעתם ונהניתם בכפר ע'גר, תוכלו לבקר בשמורות הטבע הסמוכות אליו – שמורת טבע נחל שניר, שמורת טבע תל דן ובעונה הגשומה לבקר גם במפל ונחל סער בשיא זרימתו!
להשלמת החוויה והאירוח הגלילי, אתם מוזמנים ללון באחד ממלונות הרשת. נשמח להמליץ לכם על פריחות מיוחדות, זרימות מרהיבות ומסלולים המתאימים לעונה.
מלונות בקרבת מקום: מלון מטיילים ארץ דפנה, מלון מטיילים הווילג' על הירדן ומלון מטיילים מטולה.
מטיילים בגליל באביב או בקיץ? תוכלו ללון גם בקמפינג מטיילים דפנה.

נסיבה סמארה I אירוח דרוזי בבוקעתא

בצפון רמת הגולן ביישוב בוקעתא, תמצאו את נסיבה – מסעדה דרוזית שמשלבת את מטעמי המטבח הדרוזי עם הסיפור המרגש על האישה שמאחוריו – נסיבה סמארה, אישה פורצת דרך במגזר הדרוזי, בעלת סיפור חיים יוצא דופן.

בנוסף לאירוח, נסיבה מעבירה במקום סדנאות בישול ומארחת אירועים של עד 100 אורחים, כל אלו על טהרת האוכל והאירוח הדרוזי. אצל נסיבה תטעמו עלי גפן, מג׳דרה, מקלובה ולאבנה, באירוח ביתי אותנטי שיגרום לכם להרגיש מקומיים.
נסיבה תשמח לארח אתכם בכל אחד מימות השבוע, מומלץ לתאם הגעה מראש בטלפון 053-5495090.

בדרך מבוקעתא מומלץ לעצור בטיול קסום בג'ובה הגדולה ביער אודם- מסלול יפה וקליל לכל המשפחה – וגם לכלב.
מחפשים תוספת מושלמת ליום טיול? אל תפספסו גיחה לחרמון, גם בקיץ!

איילת שנהב | לייף סטייל ואוכל גלילי

איילת מתגוררת בגליל בקיבוץ שדה נחמיה. מגדלת את הירקות שלה בגינה, מלקטת צמחי בר ומבשלת אוכל צבעוני , שמח ובריא . איילת מאמינה בפשטות שבמזון שאנחנו מכניסים לגוף שלנו.
אתם מוזמנים להצטרף אליה לפעילות שמחה וצבעונית בגליל, ולבשל יחד איתה. תוך כדי חיתוך, קיצוץ, לישה, הכנה, ערבוב ובישול אולי גם תלמדו כמה דברים שלא ידעתם ואולי תטעמו טעמים שלא היכרתם. בנוסף לבישול בביתה, איילת מציעה סיורים קולינריים בכפר ע'גר ובמרחבי הגליל.

לפרטים נוספים והזמנה: איילת 0547467071

קיבוץ שדה נחמיה ממוקם 4 דקות נסיעה ממלון מטיילים הווילג' על הירדן, 2 דקות מטיילת עמי המקסימה, ומעוד אטרקציות נוספות ומהנות בצפון. אל תפספסו חופשה באזור מדהים זה!

FOOD & FRIENDS | אוכל וחברים בקיבוץ שניר

השף שי לוינשטיין מבשל ויוצר לנגד עינכם מנות מעוצבות, כאשר כל המנות מוגשות סביב שולחן אבירים גדול ויוקרתי. בקיבוץ שניר בצפון הפסטורלי.
בארוחה תזכו לטעום 5 מנות שף מחומרי גלם גליליים ומשובחים בשילוב ירקות טריים ומיוחדים המעניקים חוויה קולינרית ייחודית. התפריט אינו קבוע מראש, בכל יום השף דואג להפתיע את האורחים. התפריט נקבע לפני הימצאות חומרי הגלם המשובחים והטריים ביותר.

מסעדת אוכל וחברים ממוקמת בקיבוץ שניר למרגלות החרמון ואל מול נוף עוצר נשימה. במרחק דקות נסיעה ספורות תגיעו לשמורת הבניאס, נחל סער, ואטרקציות רבות ומגוונות! בואו ליהנות ממפגש של טעמים, ניחוחות וטבע. בכדי לסיים את האירוח הגלילי בדרך הטובה ביותר- אנו ממליצים ללון באחד ממלונות מטיילים באזור- מלון מטיילים ארץ דפנה, מלון מטיילים מטולה ומלון מטיילים הווילג' על הירדן.

זמני פעילות: ימי חמישי ושבת החל מהשעה 20:00. לפרטים והזמנות: 050-9828881

Elias House | יסוד המעלה

המקום – יסוד המעלה, השף -גדי אליאס, האוכל – בשר וכל מה שתרצו ליד.
גדי הוא שף המתמחה בבשר ב-25 שנים האחרונות ואשתו עדי מארחים ארוחות שף ייחדיות בבית שלהם, בית אבן משנות ה-70 עם מטבח פנימי וחיצוני וגינה רחבת ידיים.

‏גדי נולד בארצות הברית ועלה ארצה ב 1972 ‏יחד עם הוריו שהיו פעילים במגבית היהודית.  גדי גדל ‏במושבה ראש פינה בחוות בקר ולאחר הצבא הקים יחד עם עדי חברה תיירותית המתמחה בטיולים ואוכל מהחקלאי לצלחת בצפון. עדי ‏בת למשפחת המיסדים במושבה יסוד המעלה, דור חמישי בארץ.

גדי, עדי ושלושת הבנות ישמחו לארח אותכם לחוויה קולינרית. הכוללת קבלת פנים בחוץ בחצר, אוכל טוב, אלכוהול ואווירה. אתם מוזמנים לטעום מסלטים טריים ישר מהחקלאי, בשר על גריל פחמים כמו אנטריקוט מיושן במשך 25 ימים, ספריבס טלה  ואסאדו צלוי 10 שעות. כל אלו בליווי תוספות,שתייה קלה וחמה וקינוחים משוגעים.

למה אתם מחכים? צרו קשר עם גדי בטלפון 0544455611 (רק WhatsApp) או במייל [email protected]

סמדר צוואנג I אוכל ביתי גלילי בראש פינה

סמדר צוואנג, בשלנית ומארחת מלידה, בעלת קייטרינג במבחר טעמים וסגנונות בצפון. גרה בראש פינה ומארחת בלב ובנשמה. סמדר מבשלת במבחר טעמים וסגנונות ואף מציעה אירוח הכולל סדנת אפייה או בישול. האירוח הוא לקבוצות ובתיאום מראש בלבד.

סמדר מספרת שעוד מילדותה בכפר בגליל המערבי, היא רקחה ריבות עם אמה, ליקטה צמחי תבלין וצפתה בכל ירק מהצד עד הבשלתו. סמדר מספקת חוויה של ארוחה באירוח אינטימי, תפריט בשרי, חלבי וטבעוני, ומכוונת עצמה לסגנון הלקוח וטעמיו האישיים. תוכלו לקבל תפריט אישי ההולם לאירוע משפחתי, במתחמים מגוונים בסמטאות צפת, בשטח, בטבע, תוך שילוב של מרקם טעמים וריחות שיובילו אתכם למחוזות אחרים. ניתן ליצור קשר עם סמדר בטלפון 050-559-059.

אם הגעתם לראש פינה המופלאה, בדרך אל מלון המטיילים שלכם, אל תפספסו ביקור במושבת הראשונים הקסומה ונחל ראש פינה הקסום. מלונות מטיילים בקרבת מקום: מלון מטיילים מלכיה, מלון מטיילים הווילג' על הירדן.


טעים לטייל בגליל המערבי

ארז קומורובסקי | בית ספר לבישול גלילי במתת

ברוכים הבאים לעולמו הייחודי של השף ארז קומרובסקי – שף ואופה, הנחשב לאבי האפייה הישראלית ולאחד מאנשי הקולינריה החשובים בישראל. לפני למעלה מעשור העתיק קומרובסקי את מגוריו מתל אביב למצפה מתת שבגליל.

״…זה לא דומה לשום דבר שהכרתם, זו לא עוד סדנת בישול… זו חוויה קולינרית ייחודית שאין דומה לה.״
שף ארז קומרובסקי מארח אתכם בביתו המדהים במצפה מתת שבגליל. הבית מוקף בוסתן ענק בו גדלים הירקות האורגניים הכי משובחים שיכולה אדמת הגליל להציע. בחדר הסדנאות המשקיף אל נוף גלילי עוצר נשימה ארז יסביר, ילמד, ידגים ובעיקר ישתף אתכם בידע העצום שצבר לאורך השנים.
הסדנה מבוססת תמיד על חומרי גלם טריים בלבד, בהתאם לעונה ולמוזה של ארז. סדנה פרונטלית במהלכה מוזמנים המשתתפים לטעום ישר מהסירים. על הגריל בטראסה הפתוחה נצלים נתחי בשר ודגים, כיכרות לחם שנאפו זה הרגע בטאבון בחצר מונחות על השולחנות ו"החומר הלימודי" מגיע לשולחן על צלחות גדולות ובשפע.
חגיגה אמיתית של אוכל טוב, יין אדיר, אוויר גלילי משכר ותובנות של שנים במטבחים.

לפרטים נוספים והזמנת סדנה יש לכתוב בגוגל "סדנה בבית הספר לבישול גלילי – ארז קומרובסקי"

זיאד וזאדה סואעד I אירוח בדואי בסלאמה

זיאד וזאדה סואעד מארחים בחצר ביתם באוהל בדואי מסורתי ,ומזמינים אתכם לחווית אירוח בדואית אותנטית. תוכלו להנות מהרצאה על חיי הבדואים ומארוחה כיד המלך. בנוסף מקיים זיאד סדנאות ליקוט ובישול וכן סדנאות גישוש וסדנאות שטח.

החוויה הבדואית היא חוויה כריזמטית ומיוחדת של אירוח בדואי אותנטי. מעבר למאהל בדואי רחב ידיים יש בחצר ביתם שולחנות ישיבה והם מגישים שם ארוחות בוקר. בתיאום מראש ניתן להזמין את האירוח לקבוצות ובודדים. החוויה תתחיל מקפה ערבי קלאסי, דרך ארוחת בוקר עשירה מאוד. הארוחה צמחונית וכוללת מנעד רחב של מאכלים כגון : עדשים מבושלות , פול, חומוס, סלטים מחובזה ועוד. לפרטים נוספים ותיאום הגעה: 052-284-6515.

אם מתחשק לכם להמשיך לטייל אחרי הביקור אצל זיאד וזאדה סואעד, נמליץ לכם לבקר בנחל צלמון– מסלול קצר של כקילומטר וחצי שבמהלכו הולכים לצד הנחל הזורם לאורך כל השנה. להמשך החוויה הגלילית אנחנו מזמינים אתכם להתארח אצלנו באחד ממלונות מטיילים בקרבת מקום. מלון מטיילים איילון או מלון מטיילים מלכיה.

אבתסאם פארס I אירוח דרוזי בישוב חורפיש

ביתה היפהפה של איבתיסאם בישוב חורפיש מוקף בגינה מרהיבה הכוללת עצי פרי ושיחי יסמין, לואיזה ורוזמרין היוצרים יחד ארומה מיוחדת במינה. איבתיסאם פארס מזמינה אתכם להתארח בביתה הפרטי, ללמוד על המסורת, ההיסטוריה והבית הדרוזי ולהנות מחווית אירוח דרוזי בלתי נשכחת .

האוכל שאיבתיסאם מבשלת ומגישה לאורחיה הוא דרוזי מסורתי, אותו למדה לבשל מאמא שלה ומסבתא שלה. באירוח אצל אבתסאם תוכלו לקבל ארוחה עשירה כיד המלך, שכוללת מאכלים דרוזים אותנטיים עם שפע של תבשילים, בניהם: מג'דרה, עולש, ממולאים, מנסף, קבב, אורז עם צנובר וסלטים מירקות הנקטפים ישירות מהשדה דקות לפני תחילת האירוח. מעבר לטעם, ישנו דגש גדול על טריות המוצרים וחומרי הגלם. תוך כדי הארוחה מספרת איבתיסאם על המסורת והבית הדרוזי, בעלה אמל פארס מספר על ההיסטוריה הדרוזית והילדים שותפים אף הם בהגשה לשולחן.

איבתיסאם מציעה אירוח אישי, נעים ומכניס אורחים ללא קשר לכמות האורחים. הארוחה מתקיימת בימות הקיץ בגינה ליד הבריכה ובצל עצי הפרי וסוכת הגפנים ובימי החורף מסביב לשולחן בתוך הבית ליד האח הבוערת .בנוסף, אתם מוזמנים לשוטט בבית ובגינה ולהתרשם מסגנונו הדרוזי המסורתי – העיקר שתרגישו בבית.

פתוח בכל ימות השבוע בתאום מראש: 0506917337

סבתא מהא I אירוח דרוזי בחורפיש

סבתא מהא עאמר, בשלנית דרוזית ביתית, פותחת את ביתה ואת מטבחה. האורחים זוכים אצלה להכנסת אורחים דרוזית מסורתית מכל הלב בביתה היפהפה, הממוקם על אחת הגבעות החובקות את הישוב הדרוזי, הפסטורלי חורפיש. בחורף מוזמנים האורחים לארוחה בסלון המשפחה מסביב לאח ובקיץ בגינה מתחת לסוכת הגפנים, או במרפסת הגג הרחבה המשקיפה לנוף עוצר נשימה.

בואו לשמוע את סיפורה המרגש ,לשוחח איתה על מעמד האישה הדרוזית כיום ובעבר וכמובן להתענג על ארוחות בוקר, צהריים או ערב. תוכלו להנות מאווירה גלילית, הנוף המדהים מהמרפסת וכמובן ממגוון המטעמים מהמטבח הדרוזי. בתאום מראש מהא תגיש לכם מנות כגון שולבטו, מנסף של בקר או עוף,עלי גפן, כרוב ממולא, מקלובה, מוגרבי או ארוחות בוקר בסגנון דרוזי. במקום תוכלו גם להתנסות בסדנאות בישול או לשלב את כל הטוב הזה עם סיור בכפר העתיק שיועבר על ידי עאמיר בעלה של מהא,מורה דרך מוסמך.

האירוח מתאים למשפחות ולקבוצות של 6 אנשים ומעלה. לתיאום והגעה יש להתקשר למספר: 0723971470.

לאחר הביקור בחורפיש- אל תפספסו הרפתקה לכל המשפחה המתחילה בשמורת מערת פער בגליל העליון. לא הרבה מכירים את המקום הקסום הזה ששוכן על כביש הצפון. ובנוסף אל תחמיצו ביקור ביער ברעם– מסלול המשלב בין טיול בגן הלאומי וכן ביער ברעם בו חורש גלילי טיפוסי. את היום נמליץ לכם לסיים באירוח באחד ממלונות מטיילים בקרבת חורפיש: מלון מטיילים מלכיה, מלון מטיילים איילון ומלון מטיילים גשר הזיו.

אצל גילי ותמר | שולחן שף בקיבוץ יסעור

אם אתם מחפשים חוויה קולינרית שתשאיר אתכם ללא מילים ועם טעם של עוד- זהו בדיוק המקום אליו אתם צריכים להגיע! הקונספט הקולינרי שכובש את ישראל.

שולחן שף אצל גילי ותמר בקיבוץ יסעור. תגיעו לביתם של גילי ותמר ושם לאורך שולחן עץ ענקי, מתקיימת ארוחת שף לכמות אורחים מצומצמת. האירוח נמשך כ-4 שעות ובמהלכן נהנים הסועדים ממבחר מנות מגוון ביותר. האורחים, אשר רובם זוגות, אינם מכירים זה את זה והשמועה על המפגשים מגיעה מפה לאוזן. בנוסף, מקיימים בני הזוג מפגשי ימי הולדת מיוחדים, גיבושים לקבוצות קטנות ומסיבות מיוחדות.

שולחן השף של גילי ותמר טומן בחובו שלל טעמים ייחודים שיוציאו אתכם למסע קולינרי משגע, יחד עם סיפורים, חוויות, הומור ואיך אפשר בלי קצת אלכוהול משובח.     

לפרטים נוספים והזמנות: 0528777418

בכדי להשלים את החוויה הגלילית, אנו ממליצים לכם לבקר בעכו העתיקה ושלל האטרקציות שיש לה להציע, כמו מוזיאונים מרתקים, תרבות וקולינריה, כל אלו במרחק 15 דק נסיעה מקיבוץ יסעור.

שולה משתולה | אירוח כורדי אותנטי כשר במושב שתולה

שולה גלעדי "המאמא הכורדית" , שיצאה לגמלאות לפני מספר שנים, אוהבת לארח אנשים ולתת להם להתענג על מאכליה הטעימים. היא מגישה בביתה ובגינתה המטופחת אוכל כורדי אותנטי שנעשה בהרבה אהבה וניסיון.

שולה מתגוררת בישוב הגלילי "שתולה", על גבול הלבנון והדרך אליו מלאה בנוף ירוק..  בביתה ובגינתה המוריקה היא מגישה אוכל טרי שמבושל באותו יום וכולל כמובן קובות עם במיה. לצד הקובות היא מגישה שיפטה (קציצות בשר), יאפרח (בצל ועלי גפן ממולאים), לביבות תפוחי אדמה, עוף בתנור, סלטים מבושלים לצד סלטים טריים, ותוספות של אורז מיוחד, שעועית וחמוצים שהיא כובשת לבד.
בתום הארוחה היא מגישה את תה וריבות ושמחה לספר את סיפורה האישי, המעניין, אותו היא נוהגת לסיים בשירה ובקטעי חזנות מרגשים.

באמצע השבוע האירוח אצלה מיועד לקבוצות של עשרה אנשים ומעלה אבל בכל יום שישי החל מחודש מאי היא פותחת אצלה את "הפרלמנט של שולה" ואז מוזמנים להגיע אליה לצהריים בכל הרכב ולהתענג על המטעמים שלה, על הסיפורים ועל החיוך.

מתארחים במלונות מטיילים בקרבת מקום- מלון מטיילים אילון או מלון מטיילים גשר הזיו? ניתן להזמין למלון את האוכל המוכן שלה- בתיאום מראש .

לתיאום הגעה ופרטים נוספים התקשרו 052-8366818

יוסוף אבו חמדי ומשפחתו | החוויה הדרוזית בירכא

יוסוף אבו חמדי, מורה דרך ומדריך שנים בחברה להגנת הטבע, ואישתו שמו להם למטרה – הכרות הציבור הרחב עם העדה הדרוזית. מטרתם ללמד על העדה המיוחדת, עם המאכלים האותנטיים ועל ההיסטוריה של ההתיישבות העדה בכפר ירכא.

הזוג מציע ביקור ואירוח דרוזי אותנטי הכולל קפה, תה עוגיות וכיבוד קל- הכול מעשה ידיה של אשתו של יוסוף בביתם הגבוה שבכפר ירכא. ניתן לשלב סיור ברחובות העתיקים בכפר הכוללים גלריית רחוב של אומני הכפר וטיול בין אוצרות הטבע מסביב לכפר. ניתן לשלב ארוחה מלאה של אוכל דרוזי / סדנה להכנת פיתות דרוזיות.

לתיאום הגעה: טלפון: 051-5650356

מקווים שתהנו מההמלצות שלנו. תחוו, תהנו, צלמו ושתפו אותנו! נתראה באחד ממלונות רשת מטיילים 😊