המדריך לתכנון חופשה מושלמת באחד האזורים היפים בישראל - הגליל

  • אקסטרים
  • מוזיאונים וגלריות
  • סדנאות
  • אטרקציות לילדים
  • אטרקציות ובילויים
  • טיולים
  • יקבים ומבשלות
  • מסלולי הליכה
לתצוגת מפה

נופש בגליל מציע מגוון נופים וחוויות לחברים, משפחות וזוגות. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת כדי לתכנן חופשה חלומית, שתגרום לכם לחייך ותשאיר איתכם עם זיכרונות מתוקים

בין אם אתם חולמים על ריטריט שיעזור לכם להתנתק מהשגרה ולמלא מצברים, על סוף שבוע של טיולים ואטרקציות עם חברים או על חופשה משפחתית נעימה – נופש בגליל הוא תמיד אפשרות נהדרת.

מצד אחד, הכמות הכמעט אינסופית של דברים שאפשר לעשות במהלך הנופש היא אחת הסיבות לצאת אליו מלכתחילה, אך מן הצד השני – המגוון עלול להקשות עליכם לקבל החלטות. על מנת שתצליחו לתכנן את החופשה המושלמת, הכנו לכם מדריך על האזור המקסים ושלל החוויות שהוא מציע לכל אחד ואחת.

למה הגליל הוא יעד כה פופולרי לחופשות?

אזור הגליל מזמין אתכם לפגוש את הטבע מקרוב, במלוא תפארתו. זהו אזור ירוק ומלא פריחה, אשר מאופיין בהרים גבוהים וביניהם עמקים יפים.

נופש בגליל משלב נופים עוצרי נשימה, פעילויות לכל הגילאים ותחומי העניין, היסטוריה עשירה, אומנות מרשימה, אוכל טעים, אתרים בעלי משמעות דתית עמוקה והרשימה רק הולכת ונמשכת. בזכות שילוב של אלמנטים טבעיים ואטרקציות שיצרו אנשים, הפופולריות של נופש בצפון למשפחה ולזוגות נוסקת.

גבולות

חבל ארץ הגליל מחולק לאזורים שונים, שכדאי להכיר לפני שמגיעים לבקר. הגליל כולו משתרע בין עמק יזרעאל ועמק בית שאן בגבולו הדרומי; בקעת הירדן, אגם הכנרת ועמק החולה בגבולו המזרחי; הים התיכון ועמק זבולון בגבולו המערבי; ולבנון בגבולו הצפוני.

כבר בתקופת המשנה היה נהוג להפריד בין הגליל העליון לגליל התחתון, כאשר הגבול ביניהם הוא עמק בשם 'בקעת בית הכרם'.

בגליל העליון יש הרים רבים המכוסים בצמחייה, כאשר ההר הגבוה ביותר הוא הר מירון (כ-1,200 מטר מעל פני הים). לעומת זאת, ההרים בגליל התחתון נמוכה יתר. כמו כן, קיימים שטחים רבים בגליל התחתון המיועדים לחקלאות.

בנוסף לגליל העליון והתחתון, ישנו גם הגליל המערבי. באזור זה נמצאים החלקים המערביים של הרי הגליל העליון, מישור החוף שנמצא בגליל וצפון הגליל התחתון.

מתי מומלץ לבקר בגליל?

לפני שאתם מזמינים כפר נופש בגליל או מלון מטיילים, האם תאריכי החופשה שלכם מתאימים לביקור באזור? ובכן, רוב הסיכויים שהתשובה היא "כן".

הגליל מתאים לביקור כל השנה, אם כי בחורף הוא נוטה להיות גשום למדי. למעשה, הגליל העליון הוא חבל הארץ הגשום ביותר בישראל. בגליל התחתון כמות המשקעים מעט קטנה יותר, אך שניהם נוטים להיות קרים בחורף, ביחס לחלקים אחרים בארץ. מנגד, בחודשי הקיץ הגליל בדרך כלל חם ויבש.

כלומר, הטיימינג הכי טוב לחופשה בגליל הוא עונות המעבר, בהן ניתן ליהנות מאקלים מושלם לכל פעילות, אך הכל תלוי במה שאתם מתכוונים לעשות.

למשל, אם אתם רוצים לחזות בפריחה מסוימת או לטייל במסלול שכולל הליכה במים רק בחלק מהזמן – עליכם להתאים את עיתוי הנופש לגורמים הללו.

המסקנה ברורה: אין תזמון לא טוב, אבל כדאי לוודא מראש בנוגע לפעילויות הספציפיות שאתם מתכננים. כמו כן, תמיד מומלץ לבדוק את תחזית מזג האוויר לפני הזמנת החופשה ויציאה אליה, על מנת שלא תצטרכו להתמודד עם הפתעות לא נעימות.

איפה ניתן לטייל ברחבי הגליל?

נופש בגליל הוא הזדמנות לחקור את הטבע באמצעות הרגליים שלכם. הנה כמה הצעות למסלולי טיול לפי חלוקה לאזורים בגליל:

טיולים בגליל העליון

נחל ראש פינה – ביקור בראש פינה הוא לא רק סיור במושבה היפיפייה (מומלץ בפני עצמו), אלא גם טיול בנחל ובו שלושה מעיינות ועוד הרבה יותר. למידע נוסף >>

מרמות נפתלי לעין אווזים – במהלך נופש בגליל העליון אתם ודאי רוצים להתרשם מהיופי של אצבע הגליל, החרמון וכל ההרים בסביבה, והמסלול הקווי והקל הזה מאפשר בדיוק את זה.

נחל קדש – מסלול במידת קושי בינונית, לאורך הנחל בו עובר גם שביל ישראל. החלק המרשים ביותר הוא מפגש ערוצי הנחל בקניון תלול. למידע נוסף על נחל קדש >>

טיולים בגליל התחתון

הזאכי – שפך נחל משושים – מסלול מים מעגלי ומעט מאתגר, הכולל נופים מקסימים במיוחד. הוא מתאים מאוד לביקור בקיץ, מכיוון שהמים זורמים כל השנה והמסלול מוצל.

מג'רסה – בקעת בית צידה – מחפשים מים להפגת החום או פשוט לכיף? אין הרבה מקומות מתאימים מזה. לכאן נשפכים חמשת הנחלים הגדולים אשר זורמים לכנרת.

הר ארבל – יש שני מסלולי טיול אפשריים על ההר. שניהם מציעים נוף משגע לכנרת שנמצאת מתחתיו, וגם שני סיפורים היסטוריים מרתקים.

טיולים בגליל המערבי

נחל אביב ונחל דישון – מסלול שמשלב בין שני נחלים יפים, פריחה מדהימה ומספר מערות. זהו מסלול קל שמתאים גם לרכיבה על אופניים. למידע נוסף >>

מערת עלמה – אם כבר הזכרנו מערות, אף נופש בגליל המערבי לא יהיה שלם בלי ביקור באתר הזה. זוהי המערה הכי עמוקה בארץ, והיא מציעה חוויה בלתי נשכחת.

נחל צלמון – ממש על הגבול בין הגליל העליון והתחתון נמצא הנחל הזה, ובו מסלול הליכה נעים בין שלל נקודות עניין נפלאות. למידע נוסף >>

3 פעילויות לזוגות שכדאי לשלב במהלך נופש בגליל

מתכננים ריטריט רומנטי? יש מגוון אדיר של אטרקציות בצפון שמתאימות לזוגות:

טעימת יינות – אם אתם חוגגים אירוע מיוחד או סתם אוהבים יין משובח, כדאי לדעת שהגליל הוא ביתם של כמה יקבי בוטיק ברמה גבוהה מאוד. אתם מוזמנים לבקר ביקב אכזיב, יקב אדיר ואחרים בשביל לטעום יין, ללמוד על תהליכי הייצור השונים ולהצטייד בבקבוקים להמשך הנופש או לאחריו. את כל זה תעשו מול נופים מהממים ובאווירה קסומה.

פעילויות אקסטרים – כל זה נשמע לכם רגוע מדי? רוצים לפלפל את היחסים ואת החיים עם אטרקציה שתמריץ לשניכם את הדם? מוזמנים לצאת לטיולי ג'יפים או רייזרים, לצנוח בצנחניה של קיבוץ שמרת, לשוט בקייקים בנהר הירדן, לרכוב על סוסים וכו'. לא משנה מה אתם אוהבים, בטוח תמצאו פעילות שתענה על הדרישות.

פעילויות שוקולד – קשה לחשוב על אוכל רומנטי יותר מאשר שוקולד, והעיסוק בו יכול להיות מהנה ומרגש. אתם יכולים לבקר במוזיאון השוקולד בקיבוץ דפנה או במפעל השוקולד דה קרינה בקיבוץ עין זיוון, אשר מציעים סיורים מרתקים שיעשו לכם תיאבון. אל דאגה, כמובן שאתם מוזמנים גם לטעום את הממתקים.

3 אטרקציות שמתאימות לחופשות עם ילדים

בעת תכנון חופש בצפון למשפחה, עליכם לאתר פעילויות עבור ילדים בגיל של ילדיכם. הנה כמה אטרקציות בצפון שניתן לשלב במסגרת נופש בגליל עם כל המשפחה:

אופני ארד – משפחות פעילות ייהנו מאוד לשכור אופניים בקיבוץ עברון, ולצאת לשוטט בשבילי הגליל המערבי. באתר יתאימו עבורכם כלי רכב ואביזרי בטיחות, ויספקו לכם את ההדרכה הנדרשת לקראת פעילות מגבשת ומהנה.

הכל דבש – בעמק החולה תמצאו את מכוורת דבש גלילית, מרכז מבקרים בו הילדים שלכם יוכלו ללמוד על דבש ודבורים. הביקור כולל צפייה בסרט, סיור והדגמות. לסיום, תלקקו דבש מתוק וטעים, ותוכלו גם לרכוש בחנות.

אינדי פארק – למה להתלבט? כאן תמצאו שלל אטרקציות שונות בכרטיס אחד, כולל שייט על כלים שונים בהתאם לגיל, טיולי אופניים, סדנאות יצירה ועוד. בקלות, ניתן לבלות באינדי פארק מספר שעות ואפילו יום שלם.

3 אתרים היסטוריים ודתיים בגליל

לגליל יש היסטוריה עשירה מאוד. ישנן עדויות להתיישבות בו עוד בתקופת האבן, הוא הוזכר בתנ"ך ונכבש על ידי עמים ואימפריות בגלגוליו השונים. אחרי אלפי שנים של התרחשויות מרתקות ומאורעות חשובים, ההיסטוריה מורגשת כמעט בכל פינה באזור.

רוצים להוסיף לנופש שלכם ניחוח תרבותי? בקרו באחד או יותר מהמקומות הבאים:

מוזיאון בית אוסישקין מרכז לחקר ההיסטוריה והטבע באזור הגליל, הירדן, הגולן והחרמון, בו אוסף זואולוגי מרתק. המוזיאון נמצא בקיבוץ דן.

קברי צדיקים – הקבר הכי מפורסם הוא של רבי שמעון בר יוחאי, הממוקם במירון. מלבדו, קבורים הרב יוסף קארו ורבנים חשובים נוספים בצפת.

כנסיית הבשורה – אזור הגליל חשוב מאוד גם לנוצרים, ובפרט כנסיה זו שנחשבת לאחר המקומות המקודשים ביותר בדת זו. על פי האמונה, בה התבשרה מרים שתלד את ישו.

3 מסעדות נהדרות באזור הגליל

אחרי שמטיילים, מגיעים למקומות חדשים ונהנים, התיאבון נפתח. למרבה המזל, נופש בגליל הוא הזדמנות לאכול במסעדות מעולות, למשל:

אורי בורי המסעדה המוכרת והאהובה השוכנת בעכו העתיקה. המקום מגיש דגים ופירות ים טריים ומציע גם תפריט יינות משובח.

300 גרם מסעדת בשרים כשרה במושב בצת, אשר מציעה מלבד אוכל יוצא מהכלל גם אווירה נעימה ונוף מקסים.

אדלינה – מסעדת שף ותיקה ומומלצת במיוחד הנמצאת בקיבוץ כברי. מחפשים חוויה קולינרית שתשאיר לכם טעם של עוד? זה המקום.

איך בוחרים מלונות עבור נופש בגליל?

אחרי שאתם מבינים מה אתם רוצים לעשות בחופשה, ועל פי זה מהו העיתוי הכי טוב לקבוע נופש בגליל – הגיע הזמן לבחור מקום לינה.

כדאי לסקור מלונות בגליל העליון והתחתון ולבחור בהתאם לצרכים שלכם. למשל, מלון לזוגות לא בהכרח מתאים למשפחות, ולהיפך. בדקו מה המלון מציע מבחינת תנאים, מתקנים ואיכות. אם אתם ממלאים את הלו"ז במסלולים ופעילויות, קחו זאת בחשבון בבחירה.

שיקול חשוב נוסף הוא המיקום: כדי שהחופשה תהיה כמה שיותר רגועה ונעימה, מומלץ לבחור מלון קרוב למקומות בהם אתם מתכוונים לבקר. לדוגמה, אם המוקד הוא טיולים בגליל התחתון – חפשו מלון בגליל התחתון, ובאופן דומה, אם תצאו בחופשה למסלולי טיולים בגליל המערבי או העליון.

השתמשו במידע שנתנו לכם, ותכננו נופש שיעמוד בכל הציפיות. בהצלחה וחופשה מהנה!